Dekk på boks - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Tenkte å bytte ut reservehjul og jekk med en "dekk på boks" for å få litt bedre plass baki hjulbrønnen. Noen som vet om disse fungerer tilfredstillende? (feks fra Biltema) Er det så enkelt som man skal ha det til? Kan man ta en tur Norge på langs etterpå, eller er det kun godt nok til å komme seg til nærmeste bensinstasjon?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke fått prøvd det selv enda men har det i Touranen og Audien.

 

Men om man får flenge eller større hull er det kjekt med et ordentlig hjul.

Skjedd meg 2 ganger med Touranen på et år så har med reservehjul der uansett. : bh :

Men spørs jo hvor langt man skal dra med bilen og hvor avhengig man er av å kjøre videre med en gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal jo en del til for å ødelegge hjulet helt da. Ikke ofte sånt skjer for folk flest. SKULLE det skje, så kan man alltids ringe etter veihjelp:) Koster jo faktisk ikke en formue. Men i din situasjon så ser jeg poenget med et reservehjul ja;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært med på å brukt det 2 ganger.. Første gangen var det en spiker i et vinter hjul, fylte det med sånn skum å dekket er like fint enda :) noen år siden ditta der.. Og andre gangen var det litt verre, veldig stor rift i dekket men klarte å få bilen hjem.. Fylte først opp med ei flaske så kjørte vi til det var tomt å trykte på ei til. Såg ut som det var snø i lufta bak oss da men det funket utrolig bra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal jo en del til for å ødelegge hjulet helt da. Ikke ofte sånt skjer for folk flest. SKULLE det skje, så kan man alltids ringe etter veihjelp:) Koster jo faktisk ikke en formue. Men i din situasjon så ser jeg poenget med et reservehjul ja;)

 

 

Tror nok jeg ville hatt et reservehjul i bilen ja. Har vært med på å skulle tette dekket med dekk-på-boks, men boksen fungerte ikke. Var bare ett år gammel, men det virket som alt trykket var borte.

 

På en annen side så koster det ikke stort for veihjelp. Spesielt ikke om man er NAF medlem. Veldig greit når noe skjer eller man låser nøklene inne i bilen.

Rett under en tusenlapp i året for gratis hjelp er verdt det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte veihjelp første gangen jeg å. Men responstiden i Oslo har vært 30 min, 1 time og 1,5 timer de gangene jeg har brukt det. Alt har vært på sommerføre. Så ikke alltid man kan bruke det. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel flere nye biler som leveres helt uten reserve dekk nå.

Bl.a. Touran.

 

Har selv veldig gode erfaringer med lappesaker på boks. Pleier alltid å ha mer enn 1 i bilen. Har jo også en elektrisk kompressor i bilen.

Har ennå ikke hatt en punktering hvor dette ikke har vært nok til å komme hjem.

Ved to anledninger har jeg faktisk kjørt ut sesongen ut uten å lappe dekket noe mer.

 

Så for min del er lappesaker på boks et genialt produkt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har punktert 2-3 gg med bil de siste 20 åra, og like surt hver gang....

Har kjøpt en boks nå etter en 3k km utenlandstur, satser på at dette er riktig "verktøy". Sikkert greeit for å komme seg vekk fra en trafikkert plass.

Kostet 125 svenske minnes jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har faktisk veldig gode erfaringer med dekk-på-boks... Fungert de tre gangene jeg har brukt det i hvertfall.. Følger jo også med skum og kompressor i golf'n jeg har kjøpt.. Så det burde vel fungere når nye biler kommer med det...: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I tillegg til skum er det genialt med liten 12v luftkompressor:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte i over ett halvt år med skum i ene bakdekket på 90'n, fungerte som snus det :)

 

Derimot så hadde jeg sig i ene dekket på A4'en, som resulterte i at jeg kjørte drøyt 2 mil med aaaltfor lite dekktrykk.. Det lot seg ikke reparere med skum :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.