Anbefalte innlegg

Sliter litt med å få løs de gamle endeleddene på passaten min. Er jo tre forskjellige steder å skru og vet ikke helt hva som skal skrus hvilken vei osv.

 

resized_IMG_2039.jpg

 

Dårlig bilde ja, men man ser de tre tingene man kan skru på. Selve endeleddet, mutteren ved endeleddet, og staget. Noen som kan komme med en oppskrift på hvordan man får av endeleddet? Regner med det er ganske likt på mange vag gjennom tidene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter litt med å få løs de gamle endeleddene på passaten min. Er jo tre forskjellige steder å skru og vet ikke helt hva som skal skrus hvilken vei osv.

 

resized_IMG_2039.jpg

 

Dårlig bilde ja, men man ser de tre tingene man kan skru på. Selve endeleddet, mutteren ved endeleddet, og staget. Noen som kan komme med en oppskrift på hvordan man får av endeleddet? Regner med det er ganske likt på mange vag gjennom tidene?

 

ta ut staget og sett det i stikka, smør og varm. Den ene er ihvertfall links, husker ikke hvilken...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skru løs 22 evt. 24 mutteren som sitter og låser endeleddet ( kontramutter ). 99% sikker på at du løsner den ved å skru MED klokkeretningen. Løsne denne bare litt.

 

Skru selve leddet MOT klokkeretningen til det er løst/av.

 

Monter i motsatt rekkefølge. Ta en 4.hjulskontroll eller bare spissingsmåling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skru løs 22 evt. 24 mutteren som sitter og låser endeleddet ( kontramutter ). 99% sikker på at du løsner den ved å skru MED klokkeretningen. Løsne denne bare litt.

 

Skru selve leddet MOT klokkeretningen til det er løst/av.

 

Monter i motsatt rekkefølge. Ta en 4.hjulskontroll eller bare spissingsmåling.

 

ahhhh.. trodde det satt fast jeg: flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skru løs 22 evt. 24 mutteren som sitter og låser endeleddet ( kontramutter ). 99% sikker på at du løsner den ved å skru MED klokkeretningen. Løsne denne bare litt.

 

Skru selve leddet MOT klokkeretningen til det er løst/av.

 

Monter i motsatt rekkefølge. Ta en 4.hjulskontroll eller bare spissingsmåling.

 

Glimrende. Men hvor holder jeg igjen når jeg skrur ut kontramutteren? holder jeg igjen på staget eller endeleddet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hold igjen den delen kontramutteren låser fast, altså ytre endeleddet. Fastnøkkelsporet på selve staget er til å justere med på ei 4-hjulsmåling/kontroll.

 

Skal du skru av selve mutteren må du selvfølgelig benytte dette sporet og holde igjen staget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.