#1 Skrevet Juli 14, 2006 Kjørte en tur i sted og merket at bilen var så sykt slapp/dau... Så at bilen ikke ladet mer enn 0.2-0.3bar,bilen lader jo 1.3-1.4bar med chippen min. Tok en diagnose med VAGcom og fikk opp følgende: 1 Fault Found: 17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation P1556 - 35-00 - - Readiness: 0000 0000 Noe ladetrykk greier eller? Byttet til N75J ventil her om dagen,har funket supert frem til nå.... Har sjekket at kabelen til ventilen er koblet på og alle slangene sitter riktig innpå den. Noen som vet hva feilkoden betyr? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 14, 2006 Deviation ser ifølge oppslagsverk ut til å bety at noe avviker fra en fastsatt regel/verdi. Ut fra dette tolker jeg feilmeldinga slik at bilen har registrert at ladetrykket er for lavt. Negativ deviation. Mulig n-75 ventilen har klikka da....eller har du en defekt turboslange en plass...? Usikker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 14, 2006 Deviation ser ifølge oppslagsverk ut til å bety at noe avviker fra en fastsatt regel/verdi. Ut fra dette tolker jeg feilmeldinga slik at bilen har registrert at ladetrykket er for lavt. Negativ deviation. Mulig n-75 ventilen har klikka da....eller har du en defekt turboslange en plass...? Usikker. Skulle ikke forundre meg at ventilen er gåen alt,da går den rett tilbake til Audi. Skal teste den gamle igjen nå. Stay tuned! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 14, 2006 Slettet feilkodene og byttet til den gamle ventil,frisk som en fisk! Den N75J ventilen skal de jaggu få igjen av meg,reklamsajon på denne da den ryker etter 2dagers bruk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 14, 2006 Godt å høre. Da var det jo alikevel en enkel ting å fikse... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 14, 2006 Har du koblet N75J ventilen rett da? Denne er ikke lik std ventilen med tanke på slange tilkoblingene. Sjekk dette før du løper til Møller! Slangene blir riktig hvis ventilen moteres som std men el.tilkoblingen må da peke inn mot motoren ikke ut mot skjermen. Dette gjør at el.kablen ikke er lang nok så ventilen må snues på og slangen fra turbinhuset bør byttes til en lengere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 14, 2006 Har du koblet N75J ventilen rett da? Denne er ikke lik std ventilen med tanke på slange tilkoblingene. Sjekk dette før du løper til Møller! Slangene blir riktig hvis ventilen moteres som std men el.tilkoblingen må da peke inn mot motoren ikke ut mot skjermen. Dette gjør at el.kablen ikke er lang nok så ventilen må snues på og slangen fra turbinhuset bør byttes til en lengere. Jepp,koblet den riktig,kontakten ble inn mot motoren i stedet for ut mot skjermen.Koblet den akkurat likt som den gamle,den langste tuten på innsuget,samme som org.Den funket perfekt i 2dager,derette ville den ikke mere visst. Kabelen min ble akkurat lang nok.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...