0.2-0.3bar ladertrykk kontra 1.3-1.4 normalt - hva er galt?

Anbefalte innlegg

Kjørte en tur i sted og merket at bilen var så sykt slapp/dau... : bh :

Så at bilen ikke ladet mer enn 0.2-0.3bar,bilen lader jo 1.3-1.4bar med chippen min.

 

Tok en diagnose med VAGcom og fikk opp følgende:

 

1 Fault Found:

17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation

P1556 - 35-00 - -

Readiness: 0000 0000

 

Noe ladetrykk greier eller?

Byttet til N75J ventil her om dagen,har funket supert frem til nå.... Har sjekket at kabelen til ventilen er koblet på og alle slangene sitter riktig innpå den.: klø :

Noen som vet hva feilkoden betyr?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Deviation ser ifølge oppslagsverk ut til å bety at noe avviker fra en fastsatt regel/verdi.

 

Ut fra dette tolker jeg feilmeldinga slik at bilen har registrert at ladetrykket er for lavt. Negativ deviation.

 

Mulig n-75 ventilen har klikka da....eller har du en defekt turboslange en plass...? Usikker. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Deviation ser ifølge oppslagsverk ut til å bety at noe avviker fra en fastsatt regel/verdi.

 

Ut fra dette tolker jeg feilmeldinga slik at bilen har registrert at ladetrykket er for lavt. Negativ deviation.

 

Mulig n-75 ventilen har klikka da....eller har du en defekt turboslange en plass...? Usikker. : klø :

 

Skulle ikke forundre meg at ventilen er gåen alt,da går den rett tilbake til Audi. Skal teste den gamle igjen nå. :D

Stay tuned! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slettet feilkodene og byttet til den gamle ventil,frisk som en fisk! : rock :

Den N75J ventilen skal de jaggu få igjen av meg,reklamsajon på denne da den ryker etter 2dagers bruk? :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt å høre. Da var det jo alikevel en enkel ting å fikse...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du koblet N75J ventilen rett da? Denne er ikke lik std ventilen med tanke på slange tilkoblingene.

Sjekk dette før du løper til Møller!

Slangene blir riktig hvis ventilen moteres som std men el.tilkoblingen må da peke inn mot motoren ikke ut mot skjermen. Dette gjør at el.kablen ikke er lang nok så ventilen må snues på og slangen fra turbinhuset bør byttes til en lengere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du koblet N75J ventilen rett da? Denne er ikke lik std ventilen med tanke på slange tilkoblingene.

Sjekk dette før du løper til Møller!

Slangene blir riktig hvis ventilen moteres som std men el.tilkoblingen må da peke inn mot motoren ikke ut mot skjermen. Dette gjør at el.kablen ikke er lang nok så ventilen må snues på og slangen fra turbinhuset bør byttes til en lengere.

 

Jepp,koblet den riktig,kontakten ble inn mot motoren i stedet for ut mot skjermen.Koblet den akkurat likt som den gamle,den langste tuten på innsuget,samme som org.Den funket perfekt i 2dager,derette ville den ikke mere visst. :o Kabelen min ble akkurat lang nok.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.