Bakbremsene ligger innpå, A6 C4

Anbefalte innlegg

Som topic sier, bakbremsene mine har begynt å henge litt i det siste. Når jeg har kjørt en snau km og bremset 4-5 ganger, begynner det å skrike i bremsene bak. Lyden kommer ikke når jeg bremser, bare når jeg kjører, så jeg regner med at klossene ikke glir ut igjen som de skal, men blir liggende litt inntil. Det er ikke mye, for skivene bak er ikke unormalt varme når jeg stopper, men det er jo fortsatt irriterende.

 

Har prøvd å søke litt på forumet her, og det eneste jeg snappet opp var noe om glidepinner... Har aldri tatt i en calipper før, så trenger litt veiledning her. Hva må jeg gjøre? Holder det med å plukke av calipperne og smøre opp alle glideflatene, eller må jeg regne med å bytte noe? Isåfall hva? Håper ikke jeg må bytte calipperne, siden jeg har gått på en liten budsjettsprekk med bilen i det siste...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Antakelig holder det å gjøre som du selv nevner. Plukke fra hverandre, rengjøre, smøre og sette i sammen igjen.

 

Gliderne er de to pinnene calipperen er skrudd fast i holderen på. Disse skal kunne trekkes lett ut og inn, men hender ruster fast. usker jeg riktig sitter calipperen din i to 13mm skruer og du holder igjen gjengepartiet ( det vil altså si gliderene ) med en 15mm nøkkel. Om gliderene ikke er løse kan du prøve å løsne de forsiktig med nevnte 15mm nøkkel.

 

Du smører da på baksiden av klossen pluss i hver ende av den ( der den ligger inntil holderen )

 

Skrik/pip kommer antakeligvis av at dette området er smørningstørt. Da vil det oppstå ørsmå gnisninger mellom klossen og holderen ved kjøring som igjen lager lyden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.