newbie spm om montering av grenrør og turbo på AAN (hjelp)

Anbefalte innlegg

1: hadde tenkt å montere dette på min men lurer på om det går at anleggsflaten på grenrøret er en stor plate som her eller om det kommer i konflikt med noen andre duppeditter som stikker ut fra blokken?

 

2: Lurer og på hva slags pinnebolter jeg skal bruke for å feste det - orginale eller noe universalgreier?

 

3: En annen ting jeg ser er at jeg må "vri" på kompressorhuset for å få utblåset rett ned, er det bare til å løsne på alle skruene - dra det litt ut og vri det eller kan det da dette ut alle mulige greier som jeg aldri får sammen igjen?

 

4: Skal og skifte til sterkere wastegatefjær, er det noe spesielt som kan skje der når jeg skrur av lokket på denne? - og denne kan jeg vel bare skifte før jeg begynner på noe annet eller?

 

grenanleggsflate.jpg

 

grenogturbo.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Skal gå greit med en hel slik plate, er ikke noe midt i mellom som tar borti, om det er noe i nærheten av kantene er det bare å slipe til.

 

2. Orginale går vel så lenge de er lange nok, bruker du noe annet så sjekk strekkfastheten på materialet i de.

 

3. Der løsner du bare lett på skruene rundt kompressorhuset og vrir akkurat slik du ønsker å ha det, og strammer igjen:p

 

4. Når du åpner denne jobber du imot fjæren så du bør åpne på kryss slik at det ikke er bare en bolt igjen som holder alt, gjerne hold igjen med en tvinge, og når du setter den sammen igjen sjekk at menbranen/pakningen er her og ligger riktig.

 

Lukka te!;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nice parts man!: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det grenrøret så gromt ut : smil : skal boltene på kompressor-huset strammes til med moment og i spesiell rekkefølge? noen som vet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja grenrøret virker gromt ,er rustfri 321-kvalitet, håper bare det er plass til driten og at downpipen passer med modifikasjoner.

Det som du spør om øyvind kan sikkert være greit å vite og, men det var det med wastegatefjæren, går vel greit å bytte den no selv med bare chippet orginalmotor eller?

Takker for svar så langt Johnny.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja grenrøret virker gromt ,er rustfri 321-kvalitet, håper bare det er plass til driten og at downpipen passer med modifikasjoner.

Det som du spør om øyvind kan sikkert være greit å vite og, men det var det med wastegatefjæren, går vel greit å bytte den no selv med bare chippet orginalmotor eller?

Takker for svar så langt Johnny.

 

Org chip med stor turbo, går heller dårlig.. min 3b motor gikk i nødprogram med en gang jeg kom over 0.5bar..

 

Mulig du er heldigere da, men må ikke finne på å lade særlig med trykk før du får mappa om og montert andre dyser..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva? nei, jeg har dyser og chip liggende og, alt er samstemt, men må jo begynne ett sted. høytrykks bensinpumpe har jeg allerede montert.

Dette er et såkalt "350hk - kit" som er tilpasset orginal map-sensor.

Unntaket her er vel at jeg får mye grovere eksos hele veien, og det må jo bare være positivt:)

Får se hvordan det fungerer først så kan jeg mappe skikkelig etterpå evnt. med ny map sensor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry misforsto!

 

WG fjør kan du med fordel bytte allerede nå ja! Bare den ikke er strammere enn det trykket du kjører på ifra før så!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å bytte, og kjører du 'pent' (minimum lading) går det relativt greit uten alt det andre også, byttet selv bare manifold/turbo, og møtte 'veggen' på siden av en bimmer i 2-felten i Sandefjord.. Flaut! : rolleyes

Motronic ruler, men klarer ikke å trylle! :P

Som en på s-car-lista sa om å bytte kun én del om gangen: 'Like moving the furniture on Helen Keller' :D (For uinnvidde så var Helen Keller døvblind..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det lov å spørre om hvor du har kjøpt delene og priser på de respektive?

 

Vil gjøre noe lignende på min aan serru: rolleyes

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tja, grenrøret er kjøpt av exotic speed parts over dammen for ca 4000 ferdig fraktet og momset, turbosettet som inkluderte dyser,fjær,lmm,turbo,chipper og filter kjøpte jeg brukt her på forumet tidligere for ca 10000.

ca 4000 for silikonslanger og bensinpumpe.

Legg på et par lapper til for smådeler samt 3"downpipe så får jeg vel bra budsjettrim sett at det fungerer.: rock : -og at jeg får delene ihop.:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grisebillig!!!! Hold oss oppdatert, dette blir nok gode greier, Christian! : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle vel ikke tilfeldigvis ha noen internett adresse til disse gutta som selger grenrøret???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De forhandler på ebay under brukernavnet jnepower. selger alt mulig til forskjellige bilmerker og har bare positiv respons.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket stål er det lagd i? Rustfritt ser jeg, men hvilken type?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tatt ut av annonsen:

100% SUS321 HIGH GRADE STAINLESS STEEL

DIRECT BOLT-ON 2.2L ENGINE

HOLD UP TO 1200HP

2.5MM THICK,HIGH POWER DESINGED

100% TIG WELDED (PERFECTION GUARANTEE)

COMPLETE BOLTS AND GASKET ENCLOSED

RUST PROOF GUARANTEE FOR LIFE

FACTORY REPLACEMENT WITH K26 TURBO

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Me vant, men skjønner ikke stort av dissa ebay greiene. Kanskje ta et gruppekjøp?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal ikke melde deg på paul sitt gruppekjøp istedet da Frank? eller sikter du på mere enn 450 hk? Begynner å bli dyrt å trimme da etterhvert for å få det holdbart :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker ikke 4800kr for en manifolid som ikke holder noe spesielt lenge. Skal jo bytte råder osv så skal ha mer enn 450hk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har sendt en forespørsel, både på 3"downpipe i rustfritt som jeg selv vil ha og flere grenrør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at jeg må forlenge vann og oljeslangene inn og ut fra turbo, oljeslangene er forsåvidt grei, der skal jeg få presset nye, men lurer litt på hvor mye trykk som passerer inni her. Kan ikke helt se at det skal være nødvendig med hydraulikkslanger.

Og ang. vannslangene/rørene så spekulerer jeg litt i om det vil holde med bensinslange utenpå røret og dobbel slangeklemme, spesiellt den INN på turboen er mye styr å få ut, den går nemlig bak reg. reimen til andre siden av blokken.: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at jeg må forlenge vann og oljeslangene inn og ut fra turbo, oljeslangene er forsåvidt grei, der skal jeg få presset nye, men lurer litt på hvor mye trykk som passerer inni her. Kan ikke helt se at det skal være nødvendig med hydraulikkslanger.

Og ang. vannslangene/rørene så spekulerer jeg litt i om det vil holde med bensinslange utenpå røret og dobbel slangeklemme, spesiellt den INN på turboen er mye styr å få ut, den går nemlig bak reg. reimen til andre siden av blokken.: klø :

 

Er max 6 bar på oljetrykket. Stålomspunnet teflonslange er fint men koster litt. Bruk løs kon og spennhylse på vannrøra, da kan du kappe røra og koble deg rett innpå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.