turbodiesel i Golf2 kan det funke?

Anbefalte innlegg

som topic sier; Hvordan er det å bygge om gti 8v til turbodiesel mye pes? Hvordan er de motora er de no bra.... såfall pris ligger de på..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ombygd g2 td som arbeidsbil. har hatt ein del gti tidligere, men med litt oppjustert pumpe å turbotrykk går den faktisk bedre enn gti vil eg påstå.

Er ingen problem å bygge om. pris varierer vell ein del, men 2-3 tusen så bør du få ein grei motor. Bør skifte gear kasse da gti kassen blir litt for lavt giret. Eventuelt 4+E kassen funke bra.Godkjenningspapirer har møller ligende..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mmm ok ........ men sånn som med eletriske da må alt skiftes?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg skiftet ingentin el da eg bygde om. byttet kun ett rele å koblet på en ledning til gløding i sikringsboksen. blir litt stikk osv til overs i motorom, men alt funker som de skall. turtelleren virker ikkje einaste. må vell ha diesel instrumenter vist den skal virke..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du skal ha en av de nyere tdiene så må du bytte mye mer(1.9tdi 2.0tdi....)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min golf er orginal 1,3i, men er ombygget til 1,6td og godgkjent med motor, enste som er gjort det er lagt opp el til glødde rele.

Jeg har girkasse til diesel liggende hvis du skulle ha bruk for:)

Du må ha drivakslinger i fra 1,6 bensin/diesel diameter 90mm og for 1,8 bensin er diameter 100mm.

 

Rolf Inge

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok detta virker mer å mer intresant å gjøre asså .... går det bedre enn GTI da?? må vell d ?? hehehe liker mer å mer tanken på detta

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok detta virker mer å mer intresant å gjøre asså .... går det bedre enn GTI da?? må vell d ?? hehehe liker mer å mer tanken på detta

at det går bedre enn gti vil jeg nå tvile på men... hadde en passat 1.6td med 0.7 i ladetrykk. Gikk greit nok det. Vet ikke hvor mye de tåler å stilles på: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte min på 1,3 ladetrykk jeg men det holdt i 5 måneder så blåste toppakningen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men da trur jeg jammen jeg går for å se om jeg får ak på en god motor jeg asså

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bedre enn gti er vel litt vel hardt å ta i...

flisa lett en ener GTD med 1,2bars ladetrykk med min forrige motor 8v (EV)

ikke forvent at du får deg en gti killer.

 

Men med kilos trykk og et par runder på pumpa og IC går det jo greit nok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mmm ok men .....får se om jeg kommer over en motor så får jeg ta det derfra trur jeg den blir sikkert liggende men :PP::P

jeg har ei samboer som vil ha en boble oxo så hehe prio detta her hahah

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bedre enn gti er vel litt vel hardt å ta i...

flisa lett en ener GTD med 1,2bars ladetrykk med min forrige motor 8v (EV)

ikke forvent at du får deg en gti killer.

 

Men med kilos trykk og et par runder på pumpa og IC går det jo greit nok.

 

Gjør en ting korrekt med 1,6/1,9TD så går de mye bedre enn en vanlig GTI, selv GTI16 sliter å holde følge med en oppjustert 1,6TD med IC. Men originalt så går en GTI selvsagt mye bedre enn 1,6/1,9TD

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte med 1,6 i ladetrykk på min 1,6 td tidligere med ic og litt modda dieselpumpe.

klarte ikkje å ta knekken på motor, men byttet pga begynte å bli sliten, og litt tregstarta til tider. kjørte med dette i ca 6mnd. da va motoren kjørt ca 400tusen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.