Anbefalte innlegg

Ja da har jeg også for første gang kjøpt audi. -99 A6 2,5 tdi Q A.

Storførnøyd! Men det jeg lurer på er denne nivåreguleringa. Er dette et system som går på både front og bak? Bilen rager jo alt for høyt over bakken og jeg kunne tenkt meg å senke den . Men finner liksom ingen fullgod forklaring på hvordan dette gjøres her på forumet. Må hele nivåreguleringen fjernes og fullt sett med dempere og fjærer monteres? Eller holder det å bytte kun foran å så justere reguleringen bak(hvis da self reguleringen ikke berører fronten også da)? I samme slengen kan jeg nevne at bilen skal inn på verksted pga at den siger på bakenden når motoren ikke går. Dette skal selger koste. Hvis dette blir en stor kostnad er det vel like greit å rive av hele greiene å montere komplett senkesett?

 

Har også kjøpt ny grill oppe og nede, så får vi se hvordan kjerra blir. Har også lyst til å lakke helt ned.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og velkommen i klubben.

 

Så vidt jeg veit har din bil nivåregulering/luftfjærer bare bak. De går det an å manipulere f.eks ved å justere på føleren under bilen. Om det er lovlig er en annen sak.

 

Senking av denne bilen er jeg derfor noe usikker på, men det er vel en mulighet for å gjøre som du sier å skifte ut alt. Er jo ingen senkesett såvidt meg bekjent som selges med kun 2 fjører og om det så skulle være at du fikk tak i 2 stk, hva med tuv papirer og godkjenning?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sant som du sier ang godkjenning. Uansett ville det kanskje blitt en merkelig kjøretur med stive fjærer foran og orginalt bak. Jeg får se hva det blir til når bilen kommer på verksted. ser ikke helt vitsen med den reguleringen til mitt bruk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

etter det jeg har fått med meg går det å bytte fjærene, men en kan glemme gewinde og andre dempere..

 

det må jo være noen her som kan bekrefte/avkrefte dette, da jeg mest sannsynlig kommer opp i samme problemstilling

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekka med audisentrum nå, og der mente dem at det kanskje gikk an å manipulere sensoren som setter høyden på bilen. (slik som ble nevt tidligere her)

 

som en kommentar til min forrige post så finnes det ingen senkesett til A6 med nivåreg.

 

Er det noen som vet hvorvidt det går an å bygge om til standard understell og hva det evt koster?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvis det da går å manipulere nivåreguleringa, så må det jo gå å bare bytte fjærer foran. Og dem er det vel ikke noen forskjell på kontra a6 uten nivå?

Så da er frågan : Noen som sitter på to senkefjærer til a6 2,5tdi Q A.-99 mod.

Altså fjærer foran:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.