NG-motor: Hvordan skru ut fordeler?

Anbefalte innlegg

Skal bytte fordeler på motoren min, men mutteren som holder hele greia nede er dekket av ett metalldeksel som jeg ikke helt skjønner hvordan jeg skal fjerne. Det er ikke noen skruer på dette dekselet, bare en helt rund bolt som ser ut som om den er klinket.. kan ikke svinge dekselet til sides da den stopper i mutteren.Forslag? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meisel og hammer eller fil om du har tålmodighet nok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meisel og hammer eller fil om du har tålmodighet nok.

 

 

Er det den eneste måten å gjøre det på..? : klø : Er det en slags plombering? Hvis det er tilfelle tror jeg bare at jeg sager av hele greia med baufil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det den eneste måten å gjøre det på..? : klø : Er det en slags plombering? Hvis det er tilfelle tror jeg bare at jeg sager av hele greia med baufil.

 

Du har ikke et bilde av dette da? Skjønner ikke helt hvordan det ser ut, men antar at du kan sage den av hvis det bare er et løst deksel som kommer i veien.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det den eneste måten å gjøre det på..? : klø : Er det en slags plombering? Hvis det er tilfelle tror jeg bare at jeg sager av hele greia med baufil.

Det er en knekk bolt, siden man egentlig ikke skal måtte justere tenning på disse bilene. jeg bare bøyde den plata til den knakk jeg, også skrudde jeg ut "skruen" med en låsetang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke et bilde av dette da? Skjønner ikke helt hvordan det ser ut, men antar at du kan sage den av hvis det bare er et løst deksel som kommer i veien.

 

Her er noen bilder.. Merkelig løsning, hva hvis man må bytte fordeler da..? :) Det er jo en faktisk mutter under 'lokket'. Får finne frem grov-verktøyet i morgen..:cool:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kan ikke fatte hvordan denne naglen er festet, er den tredd over mutteren på et vis? Regner med det er bare å kutte vekk "utstikkeren" som stopper i fordeleren. Da får du jo mulighet til å vri rundt hele greia :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kan ikke fatte hvordan denne naglen er festet, er den tredd over mutteren på et vis? Regner med det er bare å kutte vekk "utstikkeren" som stopper i fordeleren. Da får du jo mulighet til å vri rundt hele greia :)

Det er en helt vanlig skrue med "knekk" hode. mazda bruker de til å feste tenningslåsen. den flaten du ser på toppen av den sitter det egentlig et skrue hode som knekker av når den strammes til. den kan skrus ut bare du får løsnet den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en helt vanlig skrue med "knekk" hode. mazda bruker de til å feste tenningslåsen. den flaten du ser på toppen av den sitter det egentlig et skrue hode som knekker av når den strammes til. den kan skrus ut bare du får løsnet den.

Den skruen bruken på tenningslåsen på VW og.

Er bare å ta hammer og meisel fatt, slå i siden på skruen så løsner den etterhvert.

Så kan du skru den ut med tang når den har blitt løs.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satt et slikt deksel på min motor også. Tok en stor skrutrekker og en hammer og slo driten til side. fungerte meget bra for min del.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opel bruker slike bolter på rattstammen på 80-talls biler. Det er noe dritt å få løsnet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter litt kamp fikk jeg løs bolten og klemmen som holder fordeleren nede, men den sitter fortsatt fast i noe.. er det bare å bruke makt og lirke den løs, eller er det noe annet som må skrues av under rotoren? Det er 3 skruer der..

 

edit: Fikk den ut, var bare å trekke den opp. Takk for hjelpen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.