Uvillig urS4, går ikke som den skal...

Anbefalte innlegg

Har litt problemer med urS4'n min for tiden, den går ikke som den skal...

 

Ble igår frakjørt av en Golf 1,9Tdi : klø ::confused:

 

Testa med ny coil-rekke idag, samt ny lambda sonde, men fortsatt samme problemet. Bilen "sperrer", virker som den trekker tilbake tenniga fordi ladetrykket er stabilt på 1,3 +/-0,1 men den går som ei bøtte med møkk.

 

Titta på pluggene idag også, virker som den får for mye bensin... De er skikkelig sota.. se vedlagt bilde.

 

Bilen går greitt på lavt turtall, men begynner å sperre opp mot 4000rpm.

Sitter org. kkk k24 turbo på motoren, samt 308/410chip fra KRB.

 

Bilen har fungert fint frem til de siste dagene.

15.07.2006 18-07-09_0026 (Medium).JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil ganske sikkert tippe på at du har en sprekk i en av trykkslangene ..

Mulig du også hører at den suser mer nå ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg gått over alle trykkslangene med start gass, finner ingen lekasjer.

 

Andre som har tips?? Evt har en annen hjerne jeg kan få prøve, da evt med org. chip eller tilsvarende chip som den jeg har?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lmm / magnetventil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle gjerne ha testa med annen lmm, magnetventil er testa OK...

 

Om noen i toten området har en LMM jeg kunne testa, så hadde det vært knall... Send en PM eller sms, eller ring... 95166336

 

Mvh

Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja...

Kjørt diagnose?

Litt enklere viss du har feilkoder å gå ut fra..

Kan vere LMM som nemt her.

Sjekk også for leksje i intercooler/Slanger. Set trykk på systemet isteden for startgass. Slangene lekker ofte ikkje før dei får blåst seg opp litt. Holder vanlegvis tett på tomgang.

Viss den trekker tenning. Så kan det også vere den trur insugslufta er for varm, eller at den har feil på bankesensorer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke kjørt diagnose, skal se om jeg rekker det i morra..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke rukket å få kjørt diagnose på bilen, men opplever nå at bilen feiltenner. Når jeg har fullt gasspådrag, og dertilhørende ladetrykk, rykker bilen iblandt. Noen som har en formening om hva som kan være årsaken? Har bytta coilrekke uten at jeg syntes det hjalp noe særlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke rukket å få kjørt diagnose på bilen, men opplever nå at bilen feiltenner. Når jeg har fullt gasspådrag, og dertilhørende ladetrykk, rykker bilen iblandt. Noen som har en formening om hva som kan være årsaken? Har bytta coilrekke uten at jeg syntes det hjalp noe særlig.

 

 

Hadde akkuratt samme problemet. Bilen nykket/feiltente når trykket bygget seg opp. Var redd det det var de berømte coilene eller andre dyrere ting. Bytta plugger, og bilen var god som ny!

 

Har jo vært en god del poster om slik "nykking" her på forumet, og sjelden noen nevner plugger. Er jo egentlig den vanligste grunnen til feiltenning på turbobiler. Når de ser ut som dine, ville jeg investert i nye plugger. Håper du blir like glad som meg etter bytte.... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plugger kan nok vere ein grei plass å begynne ja.

Trudde dessa var bytta sia du hadde bytte coiler og greier.

Trimma biler spiser plugger samenliknet med orginalmotorer.

 

RS2en går knappe 10 000km på plugga.

Kjøyrde vell rundt 30 000 på pluggane på ex. S4'en min med 330ish hester

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde akkuratt samme problemet. Bilen nykket/feiltente når trykket bygget seg opp. Var redd det det var de berømte coilene eller andre dyrere ting. Bytta plugger, og bilen var god som ny!

 

Har jo vært en god del poster om slik "nykking" her på forumet, og sjelden noen nevner plugger. Er jo egentlig den vanligste grunnen til feiltenning på turbobiler. Når de ser ut som dine, ville jeg investert i nye plugger. Håper du blir like glad som meg etter bytte.... :P

 

Bestiller meg nye plugger fra KRB i morra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plugger kan nok vere ein grei plass å begynne ja.

Trudde dessa var bytta sia du hadde bytte coiler og greier.

Trimma biler spiser plugger samenliknet med orginalmotorer.

 

RS2en går knappe 10 000km på plugga.

Kjøyrde vell rundt 30 000 på pluggane på ex. S4'en min med 330ish hester

 

Høh? Jeg hadde chippet 200TQ20v og hadde samme pluggene i uten noe slitasje eller problemer i over 80000 km.. Høres ut som en elendig trimchip om bilen bruker så mye plugger..

 

Men sjekk alle trykkslanger ja, sprekkene åpner seg under trykk. Er det omtrent riktig utslag på måleren i instrumentpanelet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som en elendig trimchip om bilen bruker så mye plugger..

Jepp!

Den er det ein Motronic guru på MTM som har snekra.

Skikkeleig dårleg chipp dette: dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det omtrent riktig utslag på måleren i instrumentpanelet?

 

Instrumentpanelet viser omtrent riktig ja... dvs den pendler mellom 1,2-1,4...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har god pantent på hvordan man får satt trykk på hele anlegget 'a? Bilder er alltid fint :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å sette trykk på, så er dette enkleste (synst eg):

 

Å ta av slangen som går inn på LMM (Frå turbo) og blokkere denne. Finn noko som passer akuratt i hullet, og skru til slangeklemma rundt.

 

Finn ein vakumslange som går inn på systemet FØR gass-spjeld. (Orginalt er vell det kun den som går ut frå turbo, til taktventilen til ladetrykk.)

Løys denne der den går inn på taktventilen.

 

Da er det berre å brukke ei kompressor med blåsespiss. Og sette denne inn i vakumslangen å fylle på.

 

Kan vere lurt å begrense trykke litt.Går du vesentlig over2 bar, så ryker slangene vertfall, om dei var aldri så heile før du begynte : smil :

 

Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thx!!! Testes i morra etter jobb...

 

Kjøpte forresten nye plugger idag hos MECA... Ingen billig affære. KRB er på ferie og kommer ikke igjen før om et par uker. Og ifølge Erik, som er der for at de ikke skal stenge sjappa helt, så er de tomme for plugger...

KRB hadde vel no' knall tilbud på F5DPOR pluggene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har litt problemer med urS4'n min for tiden, den går ikke som den skal...

 

Ble igår frakjørt av en Golf 1,9Tdi : klø ::confused:

 

Testa med ny coil-rekke idag, samt ny lambda sonde, men fortsatt samme problemet. Bilen "sperrer", virker som den trekker tilbake tenniga fordi ladetrykket er stabilt på 1,3 +/-0,1 men den går som ei bøtte med møkk.

 

Titta på pluggene idag også, virker som den får for mye bensin... De er skikkelig sota.. se vedlagt bilde.

 

Bilen går greitt på lavt turtall, men begynner å sperre opp mot 4000rpm.

Sitter org. kkk k24 turbo på motoren, samt 308/410chip fra KRB.

 

Bilen har fungert fint frem til de siste dagene.

 

Spør du meg så ser pluggen noe hvit ut.

Har du fått sjekket bensintrykket ditt event kjørt bredbåndslambda?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hjerne?kan virke som om den er hjernedød,pleier å kutte etter hvert,fordi hjernen ikke tar imot hidden fra motor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spør du meg så ser pluggen noe hvit ut.

Har du fått sjekket bensintrykket ditt event kjørt bredbåndslambda?

 

 

Nei, har ikke fått sjekket bensintrykket, eller kjørt bb-lambda.

 

Men derimot da jeg satte trykk på alt idag, oppdaget jeg en liten flenge i slangen mellom lmm og turbo'n... : bh :

22.07.2006 17-36-46_0002 (Medium).JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pluggene var forsåvidt modne for skifting også.

22.07.2006 20-46-57_0005 (Medium).jpg

22.07.2006 20-45-36_0003 (Medium).JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp!

Den er det ein Motronic guru på MTM som har snekra.

Skikkeleig dårleg chipp dette: dum :

 

Nekter å tro at en "guru" på MTM lager en chip til gatebruk som ender opp med sånt resultat.. Lukter mer av "garasjemekk" på andre punkter, men det er ikke mitt problem og har ikke noe med saken å gjøre, så.. EOD!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, har ikke fått sjekket bensintrykket, eller kjørt bb-lambda.

 

Men derimot da jeg satte trykk på alt idag, oppdaget jeg en liten flenge i slangen mellom lmm og turbo'n... : bh :

 

Skal jo ikke være der, men er ikke på trykksiden, så bør ikke ha SÅ mye å si selv om den muligens kan ha en viss betydning..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes den går litt bedre med nye plugger, og tett slange mellom lmm og turbo, drar ikke falskluft lenger...

 

Men jeg kjente at turbo'n snart er klar for utskiftning, er en liten antydning til slark, men ikke alvorlig enda... har sett og kjørt med værre turbo enn denna...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne prosedyren brukte jeg for å finne lekkasje, få en til å sitte i bilen, håndbrekk på, klosser under hjul, rus opp litt og løs ut clutchen litt, turboen gir et bra trykk ganske fort og slangene vil åpnebarre seg for den som ligger med lys og lykt.

Kommer til å lukte litt clutch...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.