Uvillig urS4, går ikke som den skal...

Anbefalte innlegg

Denne prosedyren brukte jeg for å finne lekkasje, få en til å sitte i bilen, håndbrekk på, klosser under hjul, rus opp litt og løs ut clutchen litt, turboen gir et bra trykk ganske fort og slangene vil åpnebarre seg for den som ligger med lys og lykt.

Kommer til å lukte litt clutch...

 

Fungerer nok dette med orginalturbo...

Er kjempe oppskift på å øydelegge clutch da. : eek :

Og kansje litt vanskeleg å høyre kvar det lekker når motoren går for fullt.

 

Men eit greit alternativ viss ein ikkje har tilgang til trykkluft.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må prøve å trykkteste systemet mitt jeg og, er det bare å ta av slangen fra f.eks turboen, lage et lokk e.l og montere en bilventil og et manometer på slangen? Noen slanger man må ta av og blende evt? Hva med den som går til MAP-sensor og hjernen?

Mye spørsmål men :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må prøve å trykkteste systemet mitt jeg og, er det bare å ta av slangen fra f.eks turboen, lage et lokk e.l og montere en bilventil og et manometer på slangen? Noen slanger man må ta av og blende evt? Hva med den som går til MAP-sensor og hjernen?

Mye spørsmål men

 

Jeg syns metoden beskrevet under fungerte meget bra. Trenger ikke sette på no' bleedventil, dekk ventil, eller blende slanger.

 

 

For å sette trykk på, så er dette enkleste (synst eg):

 

Å ta av slangen som går inn på LMM (Frå turbo) og blokkere denne. Finn noko som passer akuratt i hullet, og skru til slangeklemma rundt.

 

Finn ein vakumslange som går inn på systemet FØR gass-spjeld. (Orginalt er vell det kun den som går ut frå turbo, til taktventilen til ladetrykk.)

Løys denne der den går inn på taktventilen.

 

Da er det berre å brukke ei kompressor med blåsespiss. Og sette denne inn i vakumslangen å fylle på.

 

Kan vere lurt å begrense trykke litt.Går du vesentlig over2 bar, så ryker slangene vertfall, om dei var aldri så heile før du begynte : smil :

 

Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg testa det ene med det andre. Jeg har forsøkt å koble vekk magnetventilen, og satt på TurboXS BoostController for å se om stabilt lavere trykk hjelper, men neida. Koblet tilbake magnetventilen og testa igjen. Fortsatt uvillig.

 

Men jeg har funnet ut at når bilen er kald, så går den som den skal. Det er ikke antydning til rykking/napping/lugging... Har sjekka lufttemp sensor og rengjort den. Ingen endring.

 

Har ikke fått testa med annen lmm enda.

 

Har satt på TurboXS bypass ventil (resirkulerende dump). Nytt luftfilter (K&N). Men problemet er der fremdeles... Noen som har flere gode råd?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

motortemp giver høres det ut som.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde for en stund siden problemer med at bilen min rykka som faen med en gang den fikk ladetrykk. Da bytta jeg 2 sensorer, det var turtallsgiver på svinghjulet og den som sitter ved siden av. Det kom seg og nå fungerer bilen fint.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

motortemp giver høres det ut som.....

 

Delenummer og/eller plassering?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet noen hvor denne er montert og om det er mulig å måle den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

The 1992-95 S4/S6 Engine Control Unit does not use this Multi-Function Temperature Sensor input and will not experience low boost problems from its failure.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du sjekka motor temp giver, den sier hvor varm motoren er, å sier til hjernen gi mer bensin fordi motoren er kald osv da hvis giveren er ødelagt vil motoren fuske som bare det....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke sjekket den nei, trodde det var samme giver som MFTS... Men den gang ei...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis bilen går bra når den er kald, for så å bli dårlig når den blir varm, ville jeg sjekket alt som har med dette å gjøre.

 

-Tempsensorer

-Bensinpumpetrykk

-Diagnose

 

Er jo noe som tyder på at når den blir varm, er det noe som svikter.

 

Har opplevd en bensinpumpe som leverte MYE bensin, men den klarte ikke å bygge trykk, den ble verre og verre etter hvert som jeg kjørte (p.s. dette var en opel da. Ikke noe annet å forvente da) : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du funnet ut noe mer om problemet på bilen din?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Har du sjekket eksosmanifoilen. Drar den falskluft pga sprekker i den så rykker bilen og kan også "slure" ved gass pådrag. Eksosmanifoilen er jo en svakhet på disse bilene.

 

Håper du finner problemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Har du sjekket eksosmanifoilen. Drar den falskluft pga sprekker i den så rykker bilen og kan også "slure" ved gass pådrag. Eksosmanifoilen er jo en svakhet på disse bilene.

 

Håper du finner problemet.

 

 

Den skjønte jeg ikke. Dra falskluft via eksosmanifoilen under pådrag? Ville tro at den evt. slapp eksos ut via en sprekk da det står relativt greitt trykk å stanger mot turbo'n...

 

Vennligst forklar.

 

Mvh

Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den skjønte jeg ikke. Dra falskluft via eksosmanifoilen under pådrag? Ville tro at den evt. slapp eksos ut via en sprekk da det står relativt greitt trykk å stanger mot turbo'n...

 

Vennligst forklar.

 

Mvh

Anders

 

Mellom eksos-pulsene så kan det komme luft INN gjennom sprekkene i manifolden, denne rene lufta blander seg med eksosen. Dermed vil lambdaen registrere en renere blanding enn det motoren egentlig har, og kompensere for dette med å pøse på med bensin..

 

Tror det skulle være noe slikt ja.. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp som Hr Grande forklarte. Hadde dette på min forrige S4. Rykka bra og gikk dårlig pga eksosmanifoilen. Kanskje verdt en sjekk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp som Hr Grande forklarte. Hadde dette på min forrige S4. Rykka bra og gikk dårlig pga eksosmanifoilen. Kanskje verdt en sjekk...

 

 

Spørs nok om man må investere i en RS2 manifoil... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Dette kan stemme med min, vet at det er sprekker i manifoilen og spesielt pakningen mellom turbo og manifoil. Hører også at den fiser litt der når jeg gir på. Så faktisk at når den er kald, så siver det ut kondens ved pakningen og manifoilen.

 

Tror jeg da kanskje skal bytte litt jeg også.

 

Har samme symptomer som deg, prøvd det som skal være tipset om hos alle.

Og til nå er det vel teorien om eksos som er fokus...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min har begynnt å rykke noe jeveli før og rundt ca 2000rpm... har lest feilkode.. og den sier at det er veivakselgiveren, eller kamakselgiveren.. husker ikke helt vilken...men i hvertfall fortalte han på verkstedet at de er mulig at bilen girfeilkode på den ene giveren åså er det den andre.. kan dette stemme?

 

Bilen nermest håpper av og til når den står og går på tomgang...

Ved pådrag fra lavt turtall kan "håppingen" pågå leeenge.. og effekten er lik null men turbotrykk måleren viser at trykket øker.. noen som har noen gode råd?

har ikke sjekket trykkslangene... får nye tennplugger i morgen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Montert orginal luftfilterboks, alt OK.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.