trenger råd ang. sveising i bagasjerom

Anbefalte innlegg

som topic sier.....

 

lurer på om bunnen i bagasjerommet MÅ ha formene som er der orginalt eller om det vil fungere med vanlige plater også? mener dette skal gå da det ikke er bærende karosseri. men er ikke helt sikker.. noen som vet??

 

bilen er en Audi 90 1985 mod.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare å sveise i plater det, har ingenting å si....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, tusen takk for hjelpen :D alt ble plutselig enklere og billigere :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare å sveise i plater det, har ingenting å si....

 

Dette tror jeg ikke jeg ville sagt som en generell uttalelse av inngrep i bilens bærende konstruksjon.

 

Utover det så er vel ikke bagasjeromsbunnen mest kritisk her, men jeg ville tenkt litt før jeg skar ut hele bunnen og byttet den ut med en 3mm stålplate.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for at du sår tvil :P hehe.. neida, men er det noen som vet dette sikkert må de bare skrike ut.. men har også vurdert å kjøpe en delebil som er fin i karosseriet og bruke den jeg nå har som delebil istedenfor.. men får se hvordan ting blir fremover.. snakk om å kjøpe katta i sekken.....................: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Profilen i bunn bagasjerumplata har vel den funksjonen for å stive opp. vet ikke om den kan bli for mykt med en vanlig plate?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Profilen i bunn bagasjerumplata har vel den funksjonen for å stive opp. vet ikke om den kan bli for mykt med en vanlig plate?

 

det var det jeg i utgangspunktet også trodde, men ifølge han jeg har snakket med som er biloppretter så sa han at det har ingenting å si da dette ikke er ett bærende karosseri. snakka med han i går, så tipper det blir sveist inn nye plater der ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette tror jeg ikke jeg ville sagt som en generell uttalelse av inngrep i bilens bærende konstruksjon.

 

Utover det så er vel ikke bagasjeromsbunnen mest kritisk her, men jeg ville tenkt litt før jeg skar ut hele bunnen og byttet den ut med en 3mm stålplate.

 

Det kommer ikke til å skje noe om du skjærer ut å legger i plate igjen. det kommer jo så klart ann på hvor mye rust der er, men regner med at det er igjen noe rein plate baki der!?! å 3 mm stålplate`? hvor får du det i fra? så tykke plater er det jo bare i rammevanger o.l. Vanlig karosseriplater strekker seg vel fra 0,7mm å opp til 1,5 på noen enkelte biler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jada, er en del å sveise fast i.. men er bra med rust baki der og.. er ikke jeg som sa det skulle 3mm plate inni, er nok ett sted mellom 0.7 og 1.5 som er aktuelt.. tusen takk for gode råd folkens.. dere hører nok sikkert mye fra meg fremover ang. karosseri arbeid..

 

MEN, lurer på en ting til.. i fremre del av bagasjerommet på høyre siden omtrent rett under litt til høyre for bensintanken.. er det en vang eller bærende konstruksjon på baksiden av bunnen der? for det er rustet hull der også. isåfall ville dette være risikabelt å sveise inn nytt stykke i?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer ikke til å skje noe om du skjærer ut å legger i plate igjen. det kommer jo så klart ann på hvor mye rust der er, men regner med at det er igjen noe rein plate baki der!?! å 3 mm stålplate`? hvor får du det i fra? så tykke plater er det jo bare i rammevanger o.l. Vanlig karosseriplater strekker seg vel fra 0,7mm å opp til 1,5 på noen enkelte biler.

 

Nevnte bare dette med 3mm plate for generelt si at det ikke er så lurt å bytte ut en profilert plate med en flat en, da stivheten sannsynligvis synker drastisk uten profiler. Men nå er det vel avklart at profilene hadde med bæring av henger/feste å gjøre slik at inngrep er ukritsik ift bilens bærende ramme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er der rusten sitter, så er platen ganske flat under festet til hengerkroken. Det må nevnes at jeg har quattro, så der er bagasjerommet ganske forskjellig i forhold til en forhjulstrekker. Derfor kan jeg ikke uttale meg om hvordan det ser ut på den bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal få tatt noen bilder når dagslyset kommer. sjøl om jeg ikke er noe glad i å legge ut bilder av bagasjerommet da det ser helt forj****g ut : gråter :: bh :

trodde kun det var volvo som rustet så voldsomt : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da var dagslyset på sin plass så jeg har tatt ett bilde av greien :P

 

DSC00376.jpg

 

det jeg da lurte på var om det i innmerka område er en vang eller noe bærende på baksiden som vil gjøre det vanskelig å sveise inn nytt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.