Anbefalte innlegg

Jeg har nylig skiftet bremseklosser forran på bilen min. Og de siste dagene har jeg fått en merkelig lyd fra bremsene. Når jeg rygger så hører jeg en gnukkelyd med en svak vibrasjon i rattet. Lyden er sterkest når jeg ratter til høyre og rygger. Den samme vibrasjonen kjenner jeg i visse hastigheter når jeg kjører framover, men pga motorlyd osv så hører jeg ikke gnukkelyden. Også her er lyden forskjellig om jeg svinger litt. Kjører jeg i venstresving er lyden ikke-eksisterende.

 

Bremsene på bilen er luftet og pedalen er stram og fin. Høyre hjullager er nesten gåent og skal byttes... kan det være bevegelse i hjulet her som får denne lyden til å komme? Kan det være at ikke klossene kommer seg ut fra skiven som er problemet?

 

Hvis noen har tips så er jeg glad for alle svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du sikker på at det er klossene som lager lyden, og ikke drivleddet på venstre foran?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp. Det er nok skivene/klossene..

Tok av den høyre nå og pusset (dremmlet) av den slitekanten innerst og ytterst og da forsvant lyden... i 15 km.... Nå er den tilbake igjen, så jeg skal ta begge skivene + demontere alt i morra for å titte hva det kan være.

 

Kan det være mulig at den er så lite borti at det ikke høres til å begynne med og så hører jeg det etter hvert som skiven blir varm og utvider seg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var den høyre siden ferdig! Tok mye lengre tid enn beregnet, men det ble bra til slutt.

 

Nå har jeg rundet av kantene og da er det null lyd :D

 

Får ta den venstre skiven en annen dag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.