Anbefalte innlegg

er det nødvendig å ha denne i bagasjerommet? usikker på om denne har noe med avstiving å gjøre eller om den kun er til festing av hengerfeste: klø :

 

bagasjerom.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det nødvendig å ha denne i bagasjerommet? usikker på om denne har noe med avstiving å gjøre eller om den kun er til festing av hengerfeste: klø :

 

Jeg har ikke peilig, men som ingeniør (;=) skulle jeg nå tro at profilene stiver av bunnplata i reservehjulsbrønnen ganske mye ift hvis den er helt flat. Nå er det vel også slik at man ikke skal gjøre inngrep i bilens bærende konstruksjon uten at dette godkjennes. Utover det har det sikkert lite å si for bilens totale stivhet om du sliper vegg falsene. Men det kan jo også ha noen med forankring av hengerfeste å gjøre som du nevner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den er ikke helt flat, er bøyd oppåver og festet rett under låsen til koffertlokket. det er denne hengerfestet ER festet i, men er usikker på om det kun er derfor den er der eller om den har andre oppgaver også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta ett nytt bilde Andreas. Går jo ikke an å se at det der faktisk er en løs del. hehe.

 

Ser bare ut som en del av bunnen i kofferten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jo også være en del av avstiving for kollisjon bakfra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den plata er bare avstivningen til hengerfestet, så hvis du ikke skal ha hengerfestet der så kan du fjerne denne platen også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det noe du IKKE vet egentlig, Per? tusen takk for hjelpen :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette vet jeg fordi jeg har tilsvarende hengerfeste i min bil, og at jeg lastet ned monteringsanvisningene fra Westfalia's nettsider ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat det vet jeg faktisk lite om, for jeg har aldri studert det området veldig nøye på min bil. Jeg vil mene at det ikke bør være vanskelig å ordne gulvet i bagasjerommet da, for deter ganske enkelt å komme til både over og under på bilen.

 

Hvis det er større områder som er rustet ville jeg forsøkt å få tak i brukt panel fra en bil hos bilopphuggeriet for så å sveise inn dette. Sveisepunkter hver 2. cm og tette igjen med karroserikitt så burde det være prima. Hvis det er mindre hull så er det bare å få fjernet eksisterende rust og forme en platebit som passe i hullet og få sveiset denne på plass.

 

Biloppretteren du pratet med har nok rett, det er ikke en del av den bærende konstruksjonen, så det behøver ikke sømsveises.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja jeg vet ivertfall MINIMALT om dette, men man lærer så lenge man lever og dette her blir vel egentlig for det meste tatt VELDIG på sikt.. men har en aktuell "delebil" som skal være bra i karosseriet MED sportsunderstell.. så tanken er jo egentlig litt å kjøpe den og bruke karosseriet på den og flytte alt over fra den jeg allerede har.. fikk snakka meg tilbake noen kroner fra dimlingen jeg kjøpte av så alt i alt hvis jeg kjøper "delebilen" vil prisen stort sett lande på utgangspunktet i den prisen jeg gav for bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.