Defekt tyngdekraftventil? Susing fra tanklokk

Anbefalte innlegg

Har ett problem med at det suser noe hinsides mellom tanklokket og den luka som skal hindre at bensin renner ut av bilen.. Hører ingenting til det når den startes opp, men hvis du ruser opp den litt kommer lyden med en gang..

 

Har demontert litt deksel og innerskjermer i dag, og utifra det jeg klarer og se så er det en såkalt' tyngdekraftventil' som sitter rett innom tanklokket som sitter og suger luft..

 

Noen som veit hva slags funksjon denne ventilen har i utgangspunktet, og hvorfor den eventuelt lager denne lyden?

 

Bilen faller også ned på 2-300 omdreininger når jeg skrur av tanklokket, også bruker den 5-6 sekunder på å stabilisere seg.. Samma tendens når jeg skkrur det på igjen..

 

Legger ved ett litt dårlig bilde.. Ventilen er nr 14, og selve tanken er nr 1, om det skulle være noe tvil..

 

Forslag :confused:: klø :

temp.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er altså bilde av påfyllinga og tyngdekraftventilen til Rune....

Det er ingen av oss som skjønner hva denne er godt for..

DSC003082.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da min hadde susing i tanklokket var aktiv kullfilter i h.innerskjerm foran tett.

Det har med tankutluftinga å gjøre lir over tid fullt av møkk, så jeg skiftet det på min og det hjalp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann

 

Tyngdekraftventilen fungerer slik at den lukkes om bilen velter i en

utforkjøring pga drivstoff ikke skal kunne renne ut av tank.

Har hatt samme problem på min tidligere A4, byttet aktivt kullfilter,

hadde ute tank å blåste gjernnom alle slanger osv....

Men det som var feilen, ja det var taktventilen som ligger oppå

luftfilterhus. Denne jobbet tregt å var grunnen til vakumket i tanken.

God som ny etter bytte av denne :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Taktventil til den hyggelig pris av tusen kroner er bestilt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.