Utfallet av feil deler fra Bilextra. Bilextra ordner opp :)

Anbefalte innlegg

På fredag skulle jeg har 4hjulskontroll på bilen før jeg skulle på rudskogen å kjøre. Fikk da se og vite at nedre bærearmene måtte byttes ut. Easy Match tenkte jeg og kjørte ned til bilextra som får delene til klokken 12 dersom det blir bestilt før 10. Bærearmer ble skrudd av og alt var klart til montering klokken 12. Bærearmer blir hentet og da jeg mottar pakkene ser jeg at det mangler to foringer i ene posen. Jaja, de beklager og bestiller opp nye foringer da dette selvfølgelig er deres leverandørs feil og ikke bilextra. Jeg skrur sammen alt slik at kun foringene til stabstaget må tres på og skrus sammen så er alt klart. Ca kvart på fire kommer foringene mine og jeg får de med meg, løper til verkstedet jeg bruker til å skru (har løftebukk osv så litt enklere enn å stå i grusgårdsplass med jekk og vanlige bukker) kaster på foringene, skrur sammen, rydder opp fyller ny olje på bilen da jeg tok å tømte den for olje og fikk på nytt filter mens jeg ventet, starter bilen, venter 3 sec får oljetrykk :)

 

Bilen kjøres ned fra bukken, ut porten og alt skal være bra. Ruller ca 20 meter bort på plassen utenfor og der datt venstre bærearm ut og fremhjulet ødela fremskjerm osv. Tenker faen har jeg gjort noe galt. Får dette fra hverandre igjen, får på helt ny bolt da jeg ser den gamle har fått seg en trøkk. Skrur sammen og håper alt er bra. Kjører til rudskogen lørdag morgen i håp om at alt er bra, men har fått en smellelyd i dumper og ved rask ratting men kunne ikke finne noe galt.

 

Kommer meg inn på skogen, kjører en runde rundt gokart banen, kaster fra meg mine splitt nye Goodyear F1 hjul som jeg skulle legge om til når jeg fikk brukt opp de gamle dekkene og sub kassen i bagasjen blir tatt ut sammen med andre løse enheter i bilen. Opp til sekreteriatet, pappirunderskriving og betaling for kjøring finner sted, kommer meg inn å tar førermøte ca 08.45, får klistremerke til rute og armbånd og går til bilen for å ta turen til teknisk. Får på et hvit merke i ruta og teknisk var ferdig. Da var det klart, rett i køen for å komme seg på banen. Uttpå og full gass. : rock :

 

En stund senere får jeg en ubehagelig pipelyd i bremsene på høyre side noe jeg fant ut at var ressultat av oljesøl fra catch tank som hadde lagt seg på bremser osv. :( Vel, tar turen ned på gocart banen, slapper av før jeg tar turen utpå igjen. Kjører som en "gal" og selvfølgelig er det morro, men etterhvert får jeg en sinsykt risting i rattet mellom 140 og 160km/t mot enden av sletta, tar en rolig runde og kjører i depoet/til gokart banen. Parkerer, sjekker og finner ut at bærearmene ikke sitter skikkelig fast, jekker opp, skrur fra hverandre, og skrur sammen igjen med nye bolter IGJEN!!! Nå på BEGGE sider, tar turen rolig hjemmover mot kvelden og kommer til eidsberg kirke så detter venstre bærearm ut *FAEN! : gråter :: dum :: bråk :: bh : FAEN*

 

Nå KAN det ikke være jeg som har gjort noe galt. Ringer falken som henter meg og bilen og får han til å kjøre meg hjem til meg (ikke til nermeste verksted som de egentlig skal [kan ha noe med at jeg kjenner han som kjørte]) Fikk bilen opp på bukker i går kveld, og hentet gamle bærearmene nuh, kjøpte skyvelær og fant ut at de bærearmene jeg har fått av bilextra er 2mm mindre rundt "pinnen" som går fra leddet og opp i fjærbenet!!! Nå har jeg 2 ødelagte innerskjermer, 2 ødelagte forskjermer/hjulbuer, merker i dekkene (noe som er samme da jeg har nye, men alikevel) ble selv utsatt for livsfare med at forstillingen datt fra hverandre i fart på vanlig vei (tenk om den hadde skjedd på motorvei i 90km/t istedefor i 60km/t) Og muligens kanskje andre ødelagte deler i forstilling.

 

Snakket med ansatte på bilextra i stad og fikk beskjed om at jeg skulle komme opp hvis det var galt så skulle de ordne opp, noe jeg ikke tviler på da de er meget serriøse, og selvfølgelig kan alle gjøre feil. Men skal kreve erstatning for skjermer, innerskjermer, lakkering, plastlister på fremskjermer, selvfølgelig nye bærearmer (riktige bærearmer), falken's regning og for jobber jeg må gjøre/eventuelt et verksted må gjøre.

 

Regner med at dette er deres leverandør sin feil, så skal ordne seg håper jeg. Selv har jeg hatt meget god kontakt og meget gode erfaringer med bilextra før så det er ikke noe galt med butikken og de ansatte (har også egen rabattavtale så bærearmene fikk jeg pris på til 3460,-, av en nyansatt, en liten prat med butikksjefen og prisen ble 2800,- :D) Uansett, ønsk meg lykke til, nå er jeg lei av å skru!!! : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke at jeg har så mye peiling, men da du har brukt deler som ikke passa til å begynne med (noe du burde se i fra starten av) så skyldes ikke det levrandør! alle kan gjøre feil. tilogmed du som har montert feil deler på din bil!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"pinnen" som går fra leddet og opp i fjærbenet!!!"

 

Jeg synes det høres ut som du har fått bærearm til feil modell. Dette burde du egentlig kontrollert selv før du monterte!

 

Bare gjetter, men du hadde 18mm "pinne" og fikk 16mm?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

utrolig leit å høre. håper virkelig det ordner seg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså! Det skal ikke være nødevendig å stå med skyvelær å måle deler som de har bestilt opp på skiltnr på bilen og dobbeltsjekket og spurt om det var til Audi 200 20v 90 modell.

Delene er nemmelig eksakt like utenom den [ÉNE!]1mm som skiller på "pinnen" som sitter opp i fjærbenet. De orginale er 19mm og jeg har fått med 18mm!

 

Men tar turen opp å får ordnet opp nå så skal jeg se hva som blir gjort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sammme skjedde med meg også, men jeg hadde riktigedeler, men bolten knakk. Skjedde på gatebil i fjor det også. Ødela innerskjerm, kullfilteret og en forskjerm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok med "nye" og gammle bærearmer til bilextra og første han sier er. Men, disse er da helt like? Så tar han frem skyvelæret og ser at de skiller med 1mm. Han sjekker delekatalogen og ser at de har klart å bestille opp feil til meg.

 

Han bestiller to nye RIKTIGE som jeg får klokken 16.00. Han spurte så hva som var ødelagt annet enn skjermer og innerskjermer, og lurte på om tannstag osv var helt, noe jeg enda ikke vet, men jeg skulle skru sammen dette, så komme opp med bilen så skulle de beskue skadene å se etter om de skal sende skjermene mine til blinkkinnslager eller om jeg får nye. Lakkering må uansett til, samt nye lister og innerskjermer. Dersom tannstag eller andre deler i forstilling var ødelagt skulel de også erstatte det.

 

:)

 

BILEXTRA ORDNER OPP PÅ EGET INNITIATIV! ;) Bra Bilextra : ja ::glad::klapp:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjipe saker, På så strøken bil. Kjørte forresten forbi deg der du stod stakkar på halv skeive utav veien. Gamle sliten 90'n tusle å gikk, men du stod der:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

200 20v og V8 har 19 mm "pinne" mens alle andre type 44 har 18 mm. Ikke rart det faller fra hverandre da... ;)

 

...men kanskje litt rart at vedkommende som monterer ikke reagerer i det hele tatt på at de gamle sitter godt fast i fjærbeinet selv når skruen er tatt ut, mens de nye spretter rett inn og ikke sitter fast med skrue på engang?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faktsik så kom de gamle ganske enkelt ut når jeg tok de av, så derfor jeg heller ikke reagerte noe på det, Mens etter å ha hatt feil deler på, så har jo dette blitt skrudd 1 mm lenger sammen enn det skal være, og da vil det selvfølgelig blir vanskelig å tre i de riktige som er 1mm større. Men ved hjelp av hammer og flatskrutrekker gikk det greit også. Uansett så blir ting ordnet opp, men ble jo skader for endel penger. Lakkering av skjermene kommer på 2700,-, retting og sveising av de har jeg ikke fått pris på enda men blir jo fort parr tusen det, innerskjermer ble 2000,-, lister for 200,-. Firhjulskontroll skal de også ordne, er vel ca 1000,-? samt kan høres ut som om tannstaget har fått seg en liten omgang. :( Uansett, bilen er 100% kjørbar nå, men ser jo ikke helt pent ut : rolleyes

 

Nå reiser jeg i millitæret i morgen kveld, så da blir det lite skruing desverre. :( Men får ordne opp etterhvert når jeg skal hjemover. Men kan jo ta litt tid desverre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.