#1 Skrevet Juli 17, 2006 Fikk akkurat bilen fra en liten sjekk og fant ut at dette måtte byttes. - Bakre, øvre, venstre føringsarm (ca 850,- hos VAG) - Fremre, øvre, høyre, tverrarm (ca 850,- hos VAG) Har sjekka priser hos Mekonomen men finner ikke noe som heter dette. Derimot finner jeg dette og mistenker at dette er de samme delene: - Bærearm øvre vs bakre, uten sportchassis (740,-) - Bærearm øvre hs fremre, uten sportchassis (740,-) Er dette det samme? Fikk en anbefaling fra en bekjent om å kjøpe disse delene gjennom VAG. Prisene var ikke så veldig forskjellige, men vi har vel noen rabatter hos Mekonomen også. På forhånd takk for hjelpa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 17, 2006 Vil nok anbefale deg å handle de hos vag når det kun er så lite som skiller det prismessig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 17, 2006 Ja, det er høyst sannsynlig de samme delene. Kjøp med deg to nye bolter og muttere for innfestingen mot navet/hjullagerhuset også. Disse sitter som regel som F... og må bankes/presses og ødelegges for å få de ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 17, 2006 De bærearmene som blir solgt på mekonomen er faktisk identisk med de som blir solgt hos original forhandler. Den eneste forskjellen er at de har slipt bort vw - audi merke hos mekonomen, hvis du samenligner de to ser du at der hvor merket står på original delen er det et område som er slipt på den mekonomen selger . De er produsert av Lemforder, samme merket der på begge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 17, 2006 Så dette er altså de samme delene?? Er det 20% VACN medlemmer får hos Mekonomen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 17, 2006 Jeg jobber på bilverksted og har byttet en del av disse armene kan du si. Og har noen ganger måttet kjøpe på originalforhandler da mekonomen har vært tomme, har sammenlignet disse da og kan si at de er identiske. Samme fabrikat og alt, bare vw-audi merket som er slipt bort. Er ganske ny her på forumet så jeg vet ikke helt hvilke rabatter vi for hos mekonomen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 17, 2006 Trenger jeg mer når dette skal byttes? Foringer, bolter, etc? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 17, 2006 Kjekt og ta med bolten som fester de to stagene til navhuset, spesialskrue med mutter heter det på mekonomen. artikkel nr :08 - 72501... Denne sitter som regel godt fast og må varmes osv for og få ut, litt greiere og ha en ny liggende, da kan du være litt mer brutal for og få den ut. Pass bare på at den ikke knekker, da har du jobben med boring osv.. Lykke til:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...