Størrelse på nipler på oljekøler (S2)

Anbefalte innlegg

Hei

 

Hvilken størrelse er det på niplene til oljekjøleren på s2 coupe? Tenker da på gjenger o.l. Skal nemlig bestille en ny og større oljekjøler

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som kan finne ut ved hjelp av etka eller noe?

Evt noen som kan svare med på hvordan jeg måler det selv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som kan finne ut ved hjelp av etka eller noe?

Evt noen som kan svare med på hvordan jeg måler det selv?

 

Det kommer an på om du vil bruke orginal "overgangene" som sitter i oljefilter blokka eller ikke. Jeg har skrudd ut de orginale overgangene og kjøpt nye fra 18mm til AN10 og skal bruke AN russel koblinger/slange til og fra kjøler.

 

Disse bruker jeg:http://www.034motorsport.com/product_info.php?cPath=40_52&products_id=390

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo en mulighet, men det er vel mest gunstig å bruke hvis du skal bruke oljekjøler som har an nipler?

 

tebkte å bruke en oljekjøler som kan leveres med følgende:

Außengewinde 1/2" BSP

Außengewinde D10

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo en mulighet, men det er vel mest gunstig å bruke hvis du skal bruke oljekjøler som har an nipler?

 

tebkte å bruke en oljekjøler som kan leveres med følgende:

Außengewinde 1/2" BSP

Außengewinde D10

 

Hør med feks tess eller hydroscan de kan presse slanger med de overgangene du ønsker. De kan sikkert også måle seg frem til riktig størelse hvis du tar med deg overgangene/kjøleren.

 

Jeg går for AN. Syns det ser så bra ut med stål omspunnen og AN koblinger: smil : (Tror kvaliteten er bra også)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klart det ser bra ut, men er jo litt bortkasta og bruke "millionen" på slanger som ikke syntes ;)

 

Vet ikke hvor mye tess tar for slike heller, men de er sikkert ikke billige

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klart det ser bra ut, men er jo litt bortkasta og bruke "millionen" på slanger som ikke syntes ;)

 

Vet ikke hvor mye tess tar for slike heller, men de er sikkert ikke billige

 

 

De er rådyre å kjøpe her hjemme, men hvis man handler over dammen blir prisen raskt mer hyggelig. Pris differansen er faktisk ikke så stor hvis man handler på rett sted...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye havner ditt sånn ca på da? Tenker fittings, slanger og oljekjøler?

 

Hvis det ikke blir så altfor dyrt kan jo det være en mulighet, det eneste er at jeg ikke er så veldig erfaren med utenlandshandel ;) Har bare gjort det en gang og da endte jeg opp med å betale mye mer enn det ville kostet meg å handle her hjemme

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om dette hjelper, MEN AAN S6 C4 oljekjølerslangene er M22x1,5. Både ved oljekjøler & ved oljefilter/blokk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, regner med at det er det samme på s2 da. Men noen som vet hvordan man måler dette? Skyvelær på utsiden av gjengene og så stigningen eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, regner med at det er det samme på s2 da. Men noen som vet hvordan man måler dette? Skyvelær på utsiden av gjengene og så stigningen eller?

 

Skyvelær + stigning kommer du langt med. Det er det samme på s2 mot motoren, jeg kjører for øyeblikket med kjøler og slanger fra S6 på min.

 

Kjøler får du en bra en til ca 120usd, slanger inkl overganger og nippler fra 70usd og oppover, kommer litt ann på hvordan du plasserer kjøleren med tanke på rette eller vinklede koblinger, lengde på slange osv. Vil tippe at frakta kommer på ca 60-80 usd (us postal services) ved kun bestilling av kjøler og slanger så lønner seg å samle opp en litt større bestilling.

 

Summit har dessuten et 23usd handling fee på utenlands bestillinger, dette er uavhengig av orderens størelse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skyvelær på utsiden av gjengene => målt diameter (f.eks. 22mm => M22)

Stigning (pitch) på 1,5 måles enkelt ved å ta en M10 bolt (den har normalt en stigning på 1,5), hold denne inntil bolten du skal finne stigningen på. Når de passer perfekt inni hverandre, har du stigningen. Eller du kan måle avstanden mellom gjengene, men dette er ofte vanskelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trenger i grunn to slike overganger til an eller d10 fittings som det også blir kalt, men min levrandør har ikke de overgangene som 034 efi hadde, hvem kan føre slikt evt i norge?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oljekjøler, setrab fra kollevold 11-1200kr

Slanger, hydraulikk + koblinger fra tess ca 5-600kr

 

Holder på med dette as we speak :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde tess var dyrere, skulle jo ha 500kr bare for å presse på to slanger sist jeg spurte.

 

Hvor stor oljekjøler trenger man egentlig? Til ca 500gamp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde tess var dyrere, skulle jo ha 500kr bare for å presse på to slanger sist jeg spurte.

 

Hvor stor oljekjøler trenger man egentlig? Til ca 500gamp

 

Frode Jørgensen skrev dette i en annen tråd:

 

For bane kjøring 5 til 6 runder min 16 rader

For bane kjøring 10-12 runder min 25 x2 rader

 

Har dere fortsatt problermer

 

1. Større bunn panne

2. Tørr sump anlegg

 

Olje tempraturer over 115 grader er ikke og anbefale da bør dere

skifte olje snarest.

På Audi 20 ventiler bruk 15/50 eller 10/60 Semi synt/Synt dette hjelper også

problemer med tikking i hydrauliske ventil løftere. Dette gjelder om sommeren.

 

Vi har tesstet mange typer Oljer og kan anbefalde følgende.

 

Agip Racing Olje 10/60 105 kr liter denne oljen er meget bra og holder god viskositet ved tempraturer over 100 grader

 

Ring tlf 97067329 for mere info :):):)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, skal bli spennende å plassere dette da, kanskje ha en 25 raders på hver side under rammevangene?

 

Eller en 30cm bred og 50cm høy en foran radiatoren?

 

Innspill på plassering og størrelse med m.m?

Gjerne bilder og erfaringer fra andre.. er dritt lei høy oljetemp :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tilbake til topic, så fikk jeg lagd ferdig slangene mine idag..

 

M22 i begge ender.. Setrab kjøler på 3b motor..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye kostet det? Hvor mange raders kjøler kjøpte du? Og sist men ikke minst.. hvor skal du plassere den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøpte setrab kjøler jeg og, slangene går vel rett nedi (M22) på oljekjøleren når du skrur ut den plastpluggen? syntes dette virket vel skralt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye kostet det? Hvor mange raders kjøler kjøpte du? Og sist men ikke minst.. hvor skal du plassere den?

 

Jeg kjøpte kjøleren fra kollevold til 1000kr eller no, som da er en 33cm lang, og 12cm høy.. tror den er 12-15 rader eller no.. Ser dobbelt så stor ut som org S2 kjøler..

 

Slangene vet jeg ikke helt pris på enda, men tror det ender på ca 5-600kr for begge inkl koblingene ferdig presset.. (mangler org slangene, men de har uansett ikke passet..) Kjøpt på Tess..

 

Plassering ja.. Jeg har jo en 90 typ 85, men jeg fikk den plassert ca der S2 har den også, bak høyre grøftlys.. Lagde no braketter der, så gikk det seg til på et vis :)

 

Nå gjenstår det å prøve å få plass til en stor frontmontert IC + trykkrør foran motor.. Ikke så lett, det er traangt.. Får se imorra når den kommer i hus :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

15 rader er den vel..

 

Passet perfekt til min plassering, da den nå bygger nesten lite lavt som org fanger uten leppe..

 

Ser såvidt i slangene inn til termostat huset der også..

 

oljekj.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.