Anbefalte innlegg

Jeg må ha en motorvask på bilen min.

Hva er det jeg må passe på å dekke til?

Hvis dere trenger bilde, så kan jeg ta bilde av motorrom og legge inn her så kan dere tegne på hva som må dekkes til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min A3 brukte jeg motorrens fra Krogslund og vanlig hageslange i tillegg til fille og en bøtte med vatn.

Trenger vel egentlig ikke å dekke til så mye, men jeg dekket til dynamoen, og var veldig forsiktig med spyling i nærheten av luftmassemåleren.

Hvis du har fordeler så kan det være lurt å dekke til denne. Ikke spyl direkte på coveret rundt lyktene. Da vil du få dugg på lykteglasset. Vær ellers forsiktig med høytrykk på elektronikken.

Når jeg var ferdig dusjet jeg hele motoren med 5-56. Da ser det helt nytt ut. Kanskje litt dumt hvis du har tenkt å lakke noe ned i der, men det skal ikke jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dusjer du motoren med 5-56? Samler det seg ikke fullt av støv der da, da oljen binder opp støvet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spray på med Silicon (sånn som du bruker på dørlister)! Blir veldig blankt og fint og får en beskyttende hinne oppå. Ser fortsatt like fint ut hos meg, 3 uker etter motorvasken.

mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Hermann Stakseng

Dusjer du motoren med 5-56? Samler det seg ikke fullt av støv der da, da oljen binder opp støvet?

En skulle tro det ja, men det ser bra ut nå, en uke etter "behandlingen". Det ble gjort pga "show-look" av mangel på mer egnede midler, men det er jo også bare bra for det elektriske.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sprayet på med sitrusspray før jeg tørket og spylte bort skitt og fett. Fungerte meget bra :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eivind, du som har coupe, hva dekket du til?

Og hvordan dekket du det til?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La bare en plastpose litt over fordeler/tenningslokk og batteri jeg, og spylte i vei. Forholdsvis lukkede greier disse motorene, verre med forgasser :) Ikke spyl kaldt vann på glodvarm motor da, kan risikere at toppen "vrir seg" eller smeller. Men litt lunken motor er kurant, da løsner skitt og sånn lettere. Høyttrykkspyleren min er på 160 bar /510l pr. time, så jeg er forsiktig med å bruke den i motorrommet :)

mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert, takk takk..

Da blir det nok en tur med avfetting og hageslange :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke glem tipset om sitrusspray da, funker bedre enn avfetting. Men skal tørkes av før man spyler. Motorvask skal også funke bra, men har aldri prøvd. Og silikon er som sagt kronen på "verket" ;)

mvh

EW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orker ikke å gnikke..

Da ser jeg så fort hvor jeg ikke har gnukket, og det er så kjedelig med alle kanter osv i motorrommet :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min hakke blitt vaska frammi på 2 år, det er så reint nedi der at jeg kunne jo fanken meg bruke det til å frakte svigermor ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.