Anbefalte innlegg

Er det noen som veit om 9x19 går på en 2003 A4 bak uten modefiseringer

og vilket inpress jeg må ha ??

Mvh Kenneth:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som veit om 9x19 går på en 2003 A4 bak uten modefiseringer

og vilket inpress jeg må ha ??

Mvh Kenneth:)

Hvis jeg ikke husker feil, hadde Inge Oppland i klubben en periode 9x20 ET35 foran og bak på sin A4 B6 og det gikk visstnok helt fint bak med 225/30 20 dekk.

Så 9x19 med ET35 eller mer med 235/35 skal funke ganske bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde 8*19 ET35 m/235/35 m/ FK Silverline justert på det høyeste, da subbet det i "teppet" i innerskjerm bak, foran gikk greit.

Hos meg er jeg nesten sikker på at det hadde gått bra med 225 dekk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde 8*19 ET35 m/235/35 m/ FK Silverline justert på det høyeste, da subbet det i "teppet" i innerskjerm bak, foran gikk greit.

Hos meg er jeg nesten sikker på at det hadde gått bra med 225 dekk.

Synes det høres rart ut at bilen skal subbe med 8 toms bred felg med ET35 og 235/35 dekk. Da må sannsynligvis være for myk eller for lav eller en kombinasjon... ;)

Eller så kanskje bakstillinga var litt skjev slik at det subba kun på den ene siden og at bakstillinga derfor burde dras over for at hjulene stikker likt ut på begge sider. Slik var det i hvertfall på min gamle VW Passat 3BG.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det høres rart ut at bilen skal subbe med 8 toms bred felg med ET35 og 235/35 dekk. Da må sannsynligvis være for myk eller for lav eller en kombinasjon... ;)

Eller så kanskje bakstillinga var litt skjev slik at det subba kun på den ene siden og at bakstillinga derfor burde dras over for at hjulene stikker likt ut på begge sider. Slik var det i hvertfall på min gamle VW Passat 3BG.

Kan godt hende FK settet er for mykt, det var meget likt s-line understellet å kjøre på, altså veldig behagelig. Var som sagt justert på det høyeste bak...

Bilen hadde 4 hjulskontroll så alt dette skulle være 100%, i tillegg så subbet det på begge sider.

Mener bestemt at om jeg hadde 225 dekk så hadde det gått akkurat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan godt hende FK settet er for mykt, det var meget likt s-line understellet å kjøre på, altså veldig behagelig. Var som sagt justert på det høyeste bak...

Bilen hadde 4 hjulskontroll så alt dette skulle være 100%, i tillegg så subbet det på begge sider.

Mener bestemt at om jeg hadde 225 dekk så hadde det gått akkurat.

Jepp, biler med orig.fjærer, orig. senkesett eller "myke" gewindere er behagelig å kjøre på, men har tendens til å gi litt subbing i litt seriøse dumper eller når de lastes ned.

Dessuten er det egentlig ganske marginal forskjell på 8x19 ET35 med 235/35 og 9x19 ET35 med 235/35 dekk. Dette fordi toppen/skuldra på dekket er på eksakt samme sted og dekkstrekket på hjul nr.2 ikke nødvendigvis gir mer subbing enn nr.1.

Konklusjoner er kanskje at dersom man skal ha 9x19 på A4 og vil unngå subbing, så trenger man stive dempere/fjærer og også en fordel om ET nærmer seg 40.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Runar nevnte har jeg kjørt med 9x20 ET 35 og 225/30x20 BF Goodrich. Disse subbet ikke verken bak eller foran, men felgen gikk ca 5-6 mm utenfor skjermen foran. BF dekkene er ganske smale i banen så det var god strekk på disse på 9" felg.

Har også prøvd 9x19 ET 40 med 235/35x19 Dunlop Sportmax på gamlebilen min. Det gikk helt greit både foran og bak med den senkingen jeg hadde (50/45).

Disse Dunlop dekkene er ikke av de bredeste i denne dimensjonen sammenlignet med f.eks. Conti og Pirelli, men heller ikke det smaleste som f.eks. Falken eller Nankang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 9x19 et 35 (235/35 Proxes T1R bak og NSII foran) på A4n min og det subber ikke i det heletatt med orig sportsunderstell og 45mm HR fjærer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 9x19" rund baut på min, senket med KW Variant 2, ca 50-60 mm senk foran og 45-50 mm bak.. går helt fint.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.