Motorvask - Hvordan gå fram?

Anbefalte innlegg

Dreg i gang ein ny motorvask-tråd her...

-Lurer på korleis eg skal gå fram ved motorvask? Er det nok å spraye motoren godt med avfetting og gå laus med høgtrykksspylar?

-Ting man må være obs på?

-Går det an å kjøre bilen med ein gong etterpå?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stort sett som du har beskrevet ja, på med avfetting og spyling etterpå. Ikke hold spyleren for nære, ca 1/2 meter avstand er mer enn nok. Vær også forsiktig med å spyle direkte på fordeleren, dynamoen og forgasseren, så bør alt gå greit. Det går også greit å køre med en gang etterpå, det er vel egentlig bare greit for da fordamper vannet.

Jeg har ihvertfall aldri opplevd noen problemer annet enn en fuktig fordeler en gang i blant, dette kan gjøre at motoren kan fuske eller ikke starte. Da er det bare å åpne fordeleren og tørke med papir.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For folk med "åpent" luftfilter er det også greit å tre rundt en plast pose og bruke et strips eller en syltestrikk til å tette med. dette for å slippe å dynke luftfilteret

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For folk med "åpent" luftfilter er det også greit å tre rundt en plast pose og bruke et strips eller en syltestrikk til å tette med. dette for å slippe å dynke luftfilteret

Selvfølgelig. Tenkte ikke på å nevne det, fordi Sture har original luftfilterboks (regner jeg med)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvfølgelig. Tenkte ikke på å nevne det, fordi Sture har original luftfilterboks (regner jeg med)

Jepp, det stemmer :)

Vel, då er det berre å gå i gang og sjå om eg finn igjen motoren under panseret :P: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet dette er en gammel tråd, men unødvendig og lage en ny en..

skal ta motorvask på min 99 a3 1,8T snart..

da ser jeg det som en selvfølge at en tar av plastdekselet som dekker motor!

det er ikke noe som tar skade under dekselet om det blir spylt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal man ta en motorvask må man selvfølgelig fjerne dekslet som sitter over toppen. Dette er eneste mulighet for å kommer til de delene av motoren som faktisk trenger avfetting. Ellers er det bare å følge de forhåndsreglene som er nevnt tidligere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved siden av det som er nevnt lenger opp er det en grei forsikring å surre litt plastfolie rundt plugger/plugghetter, fordeler og coil..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.