#1 Skrevet Juli 17, 2006 Vi setter et justerbart kamdrev på DGS2 og har et par spørsmål ang. dette: 1. Hvordan justerer vi den optimalt, og hva ser vi etter? 2. Hva oppnår vi med dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 18, 2006 Vi setter et justerbart kamdrev på DGS2 og har et par spørsmål ang. dette: 1. Hvordan justerer vi den optimalt, og hva ser vi etter? 2. Hva oppnår vi med dette? 1. Må testes i benk / på ruller for å finne optimal instilling. 2. Max ytelse fra motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 18, 2006 det ser tøft ut.... det er det man oppnår. men det har større nytte på en 16v. der man da enklere kan time kammene opp mot hverandre. Hvordan man skal få mer ut av det på en 8v er jeg ikke sikker på. som dere skjønner er ikke jeg helt sikker heller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 18, 2006 1. Må testes i benk / på ruller for å finne optimal instilling.2. Max ytelse fra motoren. MÅ man gjøre dette i bremsebenk? Har ikke akkurat tilgang på bremsebenk..... Er det ikke ett kam/stempel forhold vi kan bruke å justere etter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 18, 2006 Jeg har grublet litt, og kommet frem til at det går jo an å lefle litt med innstillingene på banen. Stille den på 0 grader for deretter å øke "fortenninga" for å oppnå kjappere fylling og tømming. Dette burde gi bedre aks: klø : Illustasjonsbilde av twincam 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 18, 2006 MÅ man gjøre dette i bremsebenk?Har ikke akkurat tilgang på bremsebenk..... Er det ikke ett kam/stempel forhold vi kan bruke å justere etter? Det står litt om Degreeing your camshaft, Dial-in - / zero-in camshaft her: http://www.iskycams.com/degreeing.php 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 18, 2006 Takker Stein Ove. Etter å ha lest på endel sider kan jeg ikke si jeg fikk noen gode tips. Å finne TDC er jo en selvfølge, i tillegg sette kammen riktig. MÅ jeg vite spec på kammen; durasjon, løftehøyde osv. for å vite hvor mange grader den skal justeres, eller blir det prøve og feile metoden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 18, 2006 Takker Stein Ove. Etter å ha lest på endel sider kan jeg ikke si jeg fikk noen gode tips. Å finne TDC er jo en selvfølge, i tillegg sette kammen riktig. MÅ jeg vite spec på kammen; durasjon, løftehøyde osv. for å vite hvor mange grader den skal justeres, eller blir det prøve og feile metoden? Det blir å benytte seg av prøve og feile metoden når du ikke har produsentens anbefalinger / hiddenblad. (Noe nevenyttig håper jeg det sto på den siden... ) Vet du produsent og eventuelt utgvave av kammen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 18, 2006 Det blir å benytte seg av prøve og feile metoden når du ikke har produsentens anbefalinger / hiddenblad. (Noe nevenyttig håper jeg det sto på den siden... ) Vet du produsent og eventuelt utgvave av kammen? Skal være en ENEM 272 cam... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 18, 2006 Reint teoretisk vill du få hk en vei og nm den andre veien, så det å finne det beste forholdet mellom disse to. får prøve deg litt i en liten oppoverbakke som i gamle dager da bremsebenk va ekstrem luksus he he 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 19, 2006 MÅ man gjøre dette i bremsebenk?Har ikke akkurat tilgang på bremsebenk..... En G-tech Pro RR gjør også nytten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 19, 2006 En G-tech Pro RR gjør også nytten Stemmer det, har denne selv og kan skrive under på at den fungerer... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 19, 2006 jeg laget justerbart kamdrev til einseren etter råd fra karen som preppa toppen, det han sa at en ville flytte dreiemomentkurva ved å justere timing på kammen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 19, 2006 En G-tech Pro RR gjør også nytten Som istedet for bremsebenk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 19, 2006 Som istedet for bremsebenk? Jepp, eller helt enkelt en stoppeklokke. Aks feks 70-110 km/t på 3.gir. Test 5-10 ganger og regn ut gjennomsnittet. Juster kamdrevet og prøv igjen, og igjen til akstiden blir dårligere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 19, 2006 Mye bra synsing her iallefall. En dash RETARD har aldri skadet en 8v, den veien det er mest arti å justere. Vil flytte effektenkurven litt oppover og kanskje gi noen fattige hk, bare å prøve å feile litt, noen revolusjon blir det uansett ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...