#1 Skrevet Juli 18, 2006 Hei, har tenkt på å kjøpe sportsfilter til min audi a4 1,9TDI Har hørt rykter om at lmm ikke tåler dette: klø : Va burde jeg velge av Åpent, eller Innsatsfilter? Evt. erfaringer rundt dette:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 18, 2006 Jeg har ikke erfaring med TDI, men når jeg satte inn en innsatts i TDK'en min ble den mye bedre i responsen. Mulig det er luftmengdemåleren som ikke tåler dette, men det tror jeg bare gjelder for åpent filter. Innsattser pleier å være sikkre og fine. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 18, 2006 Problemet med den type filter er oljen de er insmurt med. LMM er ikke veldig glad i å få olje på seg. Jeg har testet åpent filter på min TDI, og det ble bare rør. Jeg har en slange som går inn på luftfilterboksen, og uansett hva jeg gjorde med denne gikk bilen dårlig. Gutta på TDI-club har forsket litt på dette, og kommet frem til at sportsfilter ikke gir noe ekstra på TDI. Om du finner en løsning på problemet med slangen, så kan du jo bare prøve, men pass på at det ikke er mye olje i det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 18, 2006 Eg satte på KN innsatsfilter på min golf TDI og merka ikkje noke spes forskjell, berre vart litt meir lyd av det, og trur ikkje lmm har so godt av oljen som filteret er innsmurt med:( min er iallfall begynt å kødde:( So eg vil anbefalle å prøve med et tørt filter som ikkje treng olje!! Snakk med gutta på TS RACING: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 18, 2006 Har en kompis med a6 tdi. Han satte på tørt åpent sportfilter og tettet slangen som det er snakk om. Bilen gikk merkbart dårligere...... Sats på sport insatsfilter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 18, 2006 Aha.. Ja må får vell prøve meg på innsatsfilter da Skal jeg velge K&N eller Green eller Pipercross? E litt usikker på kordan som e tørr filter: klø : Takker for alle svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 19, 2006 Aha.. Ja må får vell prøve meg på innsatsfilter da Skal jeg velge K&N eller Green eller Pipercross? E litt usikker på kordan som e tørr filter: klø : Takker for alle svar:) Jeg har åpent knfilter på min og har ingen problemer... Jeg har derimot ikke tettet slangen dere prater om men satt på ett lite knfilter lignende sak som de eks. har på mopeder osv... Får fet suge lyd av motoren... Vell verdt det... bare passe på når du renser filteret og skal smøre det inn igjen at du ikke tar for mye olje på det.. La det ligge på ett gulv med varmekabler natta over og renne/tørke fra seg olja før du setter det på igjen.. Ps kjørt med filteret i 1/2 år nå og ingen stress.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 25, 2006 nå her jeg kjøpr kn filter.. syns ikke det ble noen forskjell.. annet en at det kom fram en sånn gammel "traktor" lyd.. så nå er filteret solgt TsRacing anbefaler forresten Originalt luft filter, å hevder at man ikke tjener en hestekreft på sportsfilter på en vanlig disel.. det er bare lyd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...