Anbefalte innlegg

driver å skal renovere en vr6 motor.. og har et par spørsmål:

 

ser at det er vendekanter i toppen av sylindrene.. må blokka borres opp eller kan den bare hoones?

 

finnes det noe verktøy jeg kan måle ut minste diameter osv..

 

 

Og hvem fåretar borring og hooning her på østlandsområdet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

driver å skal renovere en vr6 motor.. og har et par spørsmål:

 

ser at det er vendekanter i toppen av sylindrene.. må blokka borres opp eller kan den bare hoones?

 

finnes det noe verktøy jeg kan måle ut minste diameter osv..

 

 

Og hvem fåretar borring og hooning her på østlandsområdet?

 

Får å måle trenger du et mikrometer, og en "målestang".

Hvor mye slitasje som skal til før du trenger borring, får noen andre svare på :)

 

Larvik motor f.eks tar seg av borringen, men er sikkert mange andre som gjør dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært borte i akkurat samme jobben på jobb. Prøvde først honing og nye ringer, men det ble ikke nok så blokka ble sendt til sylinderservice i Oslo for boring og seks nye stempler med ringer. Dette tror jeg koster deg rundt 10k.

 

Et tips fra meg: La evt. gutta på sylinderservice sette inn stemplene og rådene i blokka for deg. I og med at sylindrene står 15" skrått i forhold til toppen av motorblokka kreves det spesialverktøy ved montering. Til tross for at jeg hadde dette verktøyet var det et lite H å få til og jeg knakk mange ringer. Dette mest fordi verktøyet er beregnet til et stempel med original dim.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er 4500kr for borring og honing og plansliping av toppen en grei pris? VR6

 

 

Ingen i klubben som kan gjøre dette for meg for en billigere penge??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VR6...........:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er 4500kr for borring og honing og plansliping av toppen en grei pris? VR6

 

 

Ingen i klubben som kan gjøre dette for meg for en billigere penge??

 

Det hørtes greit ut det ja....jeg ville ikke gjort det noe billigere ihvertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gruer meg til å sette sammen motoren igjen...: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gruer meg til å sette sammen motoren igjen...: eek :

 

Går så fint så...Vær nøye med rengjøring, bruk riktige momenter på skruene til veiv, råder, clutch, svinghjul og topplokk. Sett av god tid og gjør deg ferdig med en og en ting. Da går det nok i orden skal du se. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tips, kjøp deg to sett med stempelringer fra en std 1,8 liter da får du to sett ekstra. det er faktisk akkuratt samme ringene. Sett nedi en ring å mål glipa med bladsøker om den ikke overstiger et mål jeg ikke husker er det greit med honing kan finne ut det målet i morgen for deg.

ps ikke vanskelig å montere stemplene med rett utstyr, jeg har laget meg et verktøy som funker bedre enn det verkstedene bruker, til det trenger du en dreiebenk og en sag du kan stille i 15 grader pluss et emnerør.

men husk å bytte apsolutt alt som har med kamkjedene å gjøre, jeg stolte på forige eier som sa at dette var nettopp bytta, men de hadde bytta alt utenom øvre strammer, det fucka opp 3 eksosventiler på en nyoverhalt motor.

Bestill alt du trenger hos PAP-parts i usa der får du hele sett av det du trenger, der får du toppakning med bolter for 500kr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.