Hvordan i svarte komme til for å bytte blinklyspære på Audi A4 ?!?

Anbefalte innlegg

Har irritert meg grønn nå over at blinklyset foran på høyresiden ikke fungerer, og tenkte at i dag skulle jeg ta ut pæren og byttet den.. men NEIDA.. hvordan i svarte skal jeg komme til der a? Jeg har funnet ut at det mest praktiske er å ta ut hele lykta.. men hvordan får jeg løs den? har skrudd på det som kan skrus på, vridd på det som kan vris på, men lykta sitter like fordømt.. noen som vet hvordan jeg kan gjøre det enklest mulig?

Bilen er en 2003 Audi A4, dvs 8E-karosseriet, Avant, om det er av betydning :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er 2 skruer synlig på toppen av lykta og 2 skruer nede på lykta i motorrommet. Den inn mot midten av bilen er lett synlig. Den andre sitter nede mellom lykta og den lille beholderen. Gjelder høyre lykt sett forfra.

På venstre side må de ta av den sorte luftkanalen for å komme til skruen inn mot midten av bilen. Den andre skruen er lett tilgjengelig på denne siden.

De nedre skruene er det en fordel å ikke skru helt ut da de er litt vanskelig å få på igjen. Bare skru noen runder.

Nå er det bare å dra hele lykta rett ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er 2 skruer synlig på toppen av lykta og 2 skruer nede på lykta i motorrommet. Den inn mot midten av bilen er lett synlig. Den andre sitter nede mellom lykta og den lille beholderen. Gjelder høyre lykt sett forfra.

På venstre side må de ta av den sorte luftkanalen for å komme til skruen inn mot midten av bilen. Den andre skruen er lett tilgjengelig på denne siden.

De nedre skruene er det en fordel å ikke skru helt ut da de er litt vanskelig å få på igjen. Bare skru noen runder.

Nå er det bare å dra hele lykta rett ut.

ok, tusen takk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min A4 B5 må jeg ta av hjulet og innerskjermen for å bytte blinklyspærer foran... : haha :

Eller ta ut lykta som dere. :)

Snakk om en mollbo løsning da... :rolleye:: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min A4 B5 må jeg ta av hjulet og innerskjermen for å bytte blinklyspærer foran... : haha :

Eller ta ut lykta som dere. :)

Snakk om en mollbo løsning da... :rolleye:: bh :

B5 er tungvin uansett. 8E er tungvint første gangen, men etter å ha funnet patenten med de 4 torx skruene er det faktisk gjort på 3 min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes B5'en er grei når man har gjort det noen ganger.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

8E er tungvint første gangen, men etter å ha funnet patenten med de 4 torx skruene er det faktisk gjort på 3 min.

hehe, det var jo kjempeenkelt nå når jeg fikk vite hvordan jeg skulle gjøre det :D

og nå blinker det på begge sider foran :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og i tillegg pleier jo ikke pæra være gåen....:rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og i tillegg pleier jo ikke pæra være gåen....:rolleye:

Det stemmer OGSÅ!! =#&¤#=&(/)#¤

det som skjedde var jo følgende: Da jeg endelig hadde fått av lykta, byttet pære og satt inn igjen lykta, slo jeg på varselblink for å teste.. men NEIDA, ikke liv.. men banka litt i lykteglasset...DA virket den... og nå er den død igjen :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine virker bare annenhver gang, de.... :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine virker bare annenhver gang, de.... :D

hehe dine også ja,ska lure på va som gjør det: haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du tar ut pæreholderen, stram opp alle metalltappene med ett lite skrujern, både de på pæra og de mot lyktehuset. Event. puss littegranne på de med noe pussepapir, så pleier de å virke greit etterpå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.