Mandagstreff Oslo/Akershus - McDonalds Lørenskog

Anbefalte innlegg

Opprinnelig postet av Erik Ibenholt

Så sant TS ikke har fucket opp bilen min i dag, så kommer jeg.

 

- Denne gangen med Audi igjen. Mercedes-stunt blir det ikke i dag

Heldigvis :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor er det Mc donald ligger på lørenskog,? Lørenskog er så vitt jeg vet ett ganske stort område?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

rett ved skårer(-sletta)

 

evt tar du kartsøk og mcdonalds lørenskog så ser du det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det fortsatt treff på McDonalds på mandager? Kunne gjerne tenkt meg å tatt en liten diagnose med vagcom på bilen min, betaler i hamburgere :)

Er det noen som skal dit som kunne tatt med?

 

Er det noe jeg bør gjøre i forkant? plukke fram noen ledinger/plugger eller noe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Morten Gjeitsund

Er det fortsatt treff på McDonalds på mandager? Kunne gjerne tenkt meg å tatt en liten diagnose med vagcom på bilen min, betaler i hamburgere :)

Er det noen som skal dit som kunne tatt med?

Fortsatt treff der mandager ja. Jeg kan ta med VAG-COM også . Folk er der fra 1900 og utover...

 

EDIT: er du sikker på at du har ODB-Kontakt da eller er bilen for gammel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm. Nei er ikke sikker på det. Hvor finner jeg denne odb kontakten i tilfelle? Har sett at det henger noe ned på venstre siden av pedalene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Morten Gjeitsund

hmm. Nei er ikke sikker på det. Hvor finner jeg denne odb kontakten i tilfelle? Har sett at det henger noe ned på venstre siden av pedalene.

Kontakten ser nesten ut som en scart-kontakt som er på tv. det stemmer at kontakten skal befinne seg i nærheten av pedal eller rattstamme.... vi kan jo lete litt på mandag

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempefint. Da møter jeg opp.

Det er den McDonalds som ligger et stykke før rælingstunnellen? Rett ved siden av en bensinstasjon?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det, ved Shellstasjonen. Vi er på baksiden av Mc Donalds. Ved Drive-in luken. BTW, så ser kontakten slik ut:

 

B5_Euro_DLC.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Arne:

OnBoard Diagnosys - og pluggen er en J1962... ;):P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Ola L Lereim

Arne:

OnBoard Diagnosys - og pluggen er en J1962... ;):P

Ola, av og til så tenker jeg tanken på at du og mora mi er en og samme person. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på om Olga skal få bli med en tur jeg... :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når på døgnet skjer dette da? Kansje jeg tar meg en tur.(Uten bil)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kjell-Arne Torhov

Når på døgnet skjer dette da? Kansje jeg tar meg en tur.(Uten bil)

Folk er der fra 1900 og utover...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

angående obd plugg så har ikke jeg det. Det som er på bilen min er 2 separate plugger med 2 kontakter på hver. Disse er til diagnose, men ved hjelp av en diodetester (hva nå det er). Står beskrevet i haynes boka.

 

Men Arne, det er vel ikke tilfeldigvis en overgang å få tak i til denne vagcom'en som gjør at den fortsatt passer i bilen min?

Ser ikke for meg at jeg klarer å lage meg et slikt diodesystem, selv om det ser ganske basic ut!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei.

 

OBD er et internasjonal standard diagnosesystem, kom først på amerikanske biler med to forskjellige standarder. I Europa ble det påkrevet at ALLE biler produsert fom år 2000 skal ha en slik plugg. (da ISO standard)

 

Stort sett samme plugg/kabling på samtlige biler med OBD-II, men alle produsenter er pliktig til å bruke 8 ledere i pluggen til samme diagnoseting (så falken. viking etc etc evt kan lese av basic feilting) - det vil si at de resterende 8 (er 16 kontaktpunkter i J1962 pluggen) kan brukes fritt av produsentene (dog noe med K line og L line for interfacene, men whatever....)

 

 

Hvis du hører med Eyvind Spangen eller Eivind Windspoll (tror begge vet) så har de løsningen for en slik diodetester.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Morten Gjeitsund

angående obd plugg så har ikke jeg det. Det som er på bilen min er 2 separate plugger med 2 kontakter på hver. Disse er til diagnose, men ved hjelp av en diodetester (hva nå det er). Står beskrevet i haynes boka.

 

Men Arne, det er vel ikke tilfeldigvis en overgang å få tak i til denne vagcom'en som gjør at den fortsatt passer i bilen min?

Ser ikke for meg at jeg klarer å lage meg et slikt diodesystem, selv om det ser ganske basic ut!

Oki, jeg regner med at du har en slik plugg (se første bilde)

 

 

2x2port_sm.jpg

 

 

Og det finnes overgang (se andre bilde), men den har jeg desverre ikke. Har hørt at med en lysdiode + noe annet surr, så kan man enkelt teste "hjernen" på bilen. Hvorledes man går frem, aner jeg ikke desverre.

 

 

2x2_sm2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Ola L Lereim

heheh fin signatur Arne :D

å Ola, du mener B&B?? hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er de jeg har ja Arne, da utsetter vi litt da. Så da trenger du ikke ta med VagCom i morgen for min del. Mulig jeg kommer innom en tur uansett og hilser på. : vinke :

 

Skal undersøke litt angående den overgangen, evnt diodetester.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som måtte snakke med Onkel Blå i kveld? Politiet stod jo på broen mot Oslo... ; : brick :: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hørte at noen hadde FLAKS i kveld ja...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så ut som de målte andre veien en det vi kjørte:cool:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.