#1 Skrevet Juli 20, 2006 Skal ha mej noen nye dekk til a3'n min. Der står i dag 235/40/18. Noen som har noe å anbefale. Som ikke koster shorta! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 20, 2006 Heisann!! For det første bør du kjøre på 225/40-18.. Riktig dim og sporer mindre.. Jeg kjører Fulda Extemo nå og er meget fornøyd.. Meget gode på vått føre itilegg. Kanskje litt mye dekk støy men... Prisene varierer noe fælt fra forhandler til forhandler.. Hadde tatt meg en ringe runde og sagt hvilke kvalitet jeg var ute etter, og fått pris utifra det... Fins også utallige dekkbutikker på nett hvor du kan få referanse priser... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 21, 2006 Jeg kjører på Vredstein Ultrac. Gode dekk både på vått og tørt. Har nok middels slitestyrke, men grepet er utrolig bra, spessielt på vått. Disse dekkene er nokså runde i kantene, så du vil oppleve minimalt med sporing Er kanskje blandt i kuleste dekkene også, hvis det betyr noe ... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 21, 2006 Er kanskje blandt i kuleste dekkene også, hvis det betyr noe ... Hva gjør et dekk kult da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 21, 2006 Hva gjør et dekk kult da? Mønsteret 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 21, 2006 Jeg kjører på Vredstein Ultrac. Gode dekk både på vått og tørt. Har nok middels slitestyrke, men grepet er utrolig bra, spessielt på vått. Disse dekkene er nokså runde i kantene, så du vil oppleve minimalt med sporing Er kanskje blandt i kuleste dekkene også, hvis det betyr noe ... Enig, mønsteret er grisekult 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 21, 2006 Slitestyrke og godt veigrep er på en måte to motsetninger, billigdekkene som man får med diverse felgpakker rundtom holder i årevis og kan gjerne kalles slitesterke, grunnet hard gummi. Noe som og igjen gir ''begrenset veigrep'' De mer profilerte og dyre dekkmerkene har bløtere gummi og slites fortere, men her har man igjen for gode egenskaper både på tørt og vått. Er ikke mange kronene som skiller hver av produsentene som ligger på best i test listene, men går nok an finne en mellomting... Kjører pr idag Pirelli pzero nero og disse er overlenge under allslags forhold, men de koster litt for stykket og. Så er man en som kjører litt iløpet av sommeren og er en aktiv sjåfør holder vel slike 2-2,5 sesonger. Disse er usymetrisk mønster i så ser ikke så ''kul'' ut, men skal visst spore og støye mindre enn v-dekk. Om de faktisk gjør det vet eg ikke, da jeg ikke har prøvd over andre hjul og testet mens minnet enda var der om sporing/støy. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 30, 2006 Kan ikke utdype hvor fornøyd jeg er med et veldig populært dekk; Goodyear F1 gsd3. -Har hatt disse i 245/35/19 på tre biler i fire år, og må si at de virkelig imponerer både på slitestyrke og grep. De skaffes jo ofte ned i 40-50 % rabatt så da er ikke prisen verst heller.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 31, 2006 Dunlop Sportmax, vanvittig veigrep på både tørt og vått! De sitter noe hysteriskt! , skal være veldig slitesterke (bedre enn forgjengeren Sp 9000), støyer noe mer virker det som. Sportmax er hakket rimeligere enn Pirelli p zero Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 31, 2006 Dunlop 9000 eller Sportmax!! Alle bileiere skulle fått disse på blå resept. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 31, 2006 Kan ikke utdype hvor fornøyd jeg er med et veldig populært dekk; Goodyear F1 gsd3. -Har hatt disse i 245/35/19 på tre biler i fire år, og må si at de virkelig imponerer både på slitestyrke og grep. De skaffes jo ofte ned i 40-50 % rabatt så da er ikke prisen verst heller.. Enig, køyrer selv med desse dekkene i 225/40-18 på Passaten min og er kjempefornøyd. Dei er helt fantastiske på alle typer føre, og har en sliteindex på 280 som ikke er så verst. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 4, 2006 Skal ha mej noen nye dekk til a3'n min.Der står i dag 235/40/18. Noen som har noe å anbefale. Som ikke koster shorta! Tok en råsjans og kjøpte noen billige 225/40-18 Roadstone N3000 (samme som Nexen N3000). Dette er et Korea dekk, men i følge specsen på de skal de være bra, hastighetsmerking 300km/t (holder for de fleste?), AAA (som er best) på slitestyrke/holdbarhet/varme og 340(!) i slitestyrke (Nankang har vel 240 eller no?). Dessuten så har de mye mer innhold av naturgummi enn de fleste andre dekk, som visstnok gjør at både veigrep og slitestyrke blir meget bra. I følge dekksjappa er dette et "high performance" dekk fra Korea, og noe av det bedre, men ikke vet jeg... Billige var de og, 3800,- betalte jeg for de (uten omlegg) hos CiService, som har sjapper rundt om i Norge. Sjekk CiService.no og ring for evt. bestilling. Fint mønster på de, men nå har jeg ikke fått testet de så mye enda på disse få dagene, men hittils har de vært veldig bra, lite støy også, og virker godt i regnvær. Verdt en titt.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...