A4 vanskelig for å sette igang

Anbefalte innlegg

Har en A4 1,9 TDI som vond og sette i gang. Når jeg clutcher ut begynner helle bilen og riste noen ganger. spesielt i opp over bakker og revers.. Kan det være slitent motorfeste? noen som kjenner til dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om bilen vibrerer ved igangsetting er det høyst sannsynlig ujevnheter i svinghjulets anleggsflate som er årsaken. Sprekker eller ujevnheter som et resultat av sluring/varmeutvikling eller urenheter i clutchhuset ( oljelekasjer e.l ) Om bilen har såkalt dobbelmasse svinghjul kan det også hende dette er defekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om bilen vibrerer ved igangsetting er det høyst sannsynlig ujevnheter i svinghjulets anleggsflate som er årsaken. Sprekker eller ujevnheter som et resultat av sluring/varmeutvikling eller urenheter i clutchhuset ( oljelekasjer e.l ) Om bilen har såkalt dobbelmasse svinghjul kan det også hende dette er defekt.

 

Da satser jeg på motorfeste først... Selv om ditt forslag hørtes mere sannsynelig ut.. : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da satser jeg på motorfeste først... Selv om ditt forslag hørtes mere sannsynelig ut.. : vinke :

 

Fant det ut.... Etter jeg byttet alle forstillings deler hjalp det ikke så mye men når jeg byttet venstre drivknute ble hele vibrasjonen borte: eek : Finner ingen logisk løsning på det men det hjalp i allefall..snx!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.