#1 Skrevet Juli 20, 2006 245/40-18 på 8x18? Jeg er nødt til å ha litt mere gummi på felgene, hvis ikke kan jeg kjøpe en ny felg hver uke. Kona skjønner ikke hvorfor disse kantsteinene er så mye å hyle opp om..... Eller midtrabatter i parkeringshus... Nå har ikke bilen noe senk pr i dag, men tenkte nå å montere Eibach 30 mm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 20, 2006 245/40-18 på 8x18?Jeg er nødt til å ha litt mere gummi på felgene, hvis ikke kan jeg kjøpe en ny felg hver uke. Kona skjønner ikke hvorfor disse kantsteinene er så mye å hyle opp om..... Eller midtrabatter i parkeringshus... Nå har ikke bilen noe senk pr i dag, men tenkte nå å montere Eibach 30 mm. 245/40x18 blir 1-2% større enn org. dim. men ikke feil å bruke. Dekket vil bli like bredt eller litt bredere enn felgen avhengig av dekkmerke. Men som du sier kan det være en fordel med tanke på kona og fortauskanter. Selv med 30 mm senk går dette helt fint. Regner med felgene har ET 35. Det er det mest vanlige innpress på 8". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 20, 2006 245/40x18 blir 1-2% større enn org. dim. men ikke feil å bruke. Dekket vil bli like bredt eller litt bredere enn felgen avhengig av dekkmerke. Men som du sier kan det være en fordel med tanke på kona og fortauskanter. Selv med 30 mm senk går dette helt fint. Regner med felgene har ET 35. Det er det mest vanlige innpress på 8". Det står på Nankang i dag. Er kanskje de smalere i banen enn andre dekk? Tar ikke med Falken dekk med i betraktningen da. (sykkeldekk det...) Ja det er 35 i innpress. Ideen er jo da å få noe dekk som er noe bredere enn felgen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 20, 2006 Har vært med pappa å kjøpt nye Goodyear F1 235-40-18 i dag. Byttet fra Michelin til Goodyear og det er litt av en forbedring! Michelin dekkene var forøvrig 245-40-18. Ringte litt rundt og hørte på priser før vi handlet nye dekk. Den ene butikken vi ringte, Bilringen i Drammen, hadde et dekk inne de absolutt ville selge oss. 245-50-18 Continental (som i tillegg viste seg å være et Typhoon dekk...). Dette var i følge selger riktig str til A6... Skjønner ikke helt hva han tenkte med... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 20, 2006 På Audi A6 fra 98 Er 225 40 18, det de anbefaler fikk jeg vite! med 8" felg Men valgte selv 235 40 18, for å få litt mer dekk.. Men syns de går omtrent javnt, dekk felgkant 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 20, 2006 *når jeg først var innom her Standard impress (ET) er 45 på Audi A6 men da ET 35 isteden, vil dekke være lenger ut? Riktig?? Tusen takk *Petter Sanni : Du har et såkalt strøkent kjøretøy 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 20, 2006 Det står på Nankang i dag. Er kanskje de smalere i banen enn andre dekk? Tar ikke med Falken dekk med i betraktningen da. (sykkeldekk det...)Ja det er 35 i innpress. Ideen er jo da å få noe dekk som er noe bredere enn felgen... Nankang dekkene er blant gruppen dekk som er ganske smale i forhold til dimensjonen. Ikke noe problem med disse i 245/40x18 på bilen din. Dekket vil bli omtrent rett/jevnt med felgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 20, 2006 *når jeg først var innom her Standard impress (ET) er 45 på Audi A6 men da ET 35 isteden, vil dekke være lenger ut? Riktig?? Tusen takk *Petter Sanni : Du har et såkalt strøkent kjøretøy Med ET 35 på A6 vil hjulet komme 1 cm lengere ut enn orginalt. I tillegg kommer eventuelt breddeforskjellen på den felgen du setter på. F.eks. 7" som std. og du setter på 8". Da vil felgen bygge en halv tomme utover og en halv tomme innover + forskjellen fra org. ET. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 20, 2006 Bra info alle, takker!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...