#1 Skrevet Juli 20, 2006 Jeg har hatt denne type spørsmål oppe noen ganger. Men ligger ikke lagret nok på forumet lenge nok Har en A4 1.8 TQ Den er chippet,byttet eksos 2,5, racekat, åpent luftfilter, dump. Motorfeil lampen kommer opp med forskjellige lambdaverdier. Kan slette koden men den kommer igjen innen noen få dager? Har prøvd mye forskjellig men får ikke noe spesielt godt resultat. Men er en eller annen gang at jeg har lest her på forumet at jeg kan bytte ut dump`en med TT resirk ventil (225hk TT). Stemmer dette? Vil det muligens hjelpe? motorforbedringer og Turbobytte stopper pga denne feilen : bh : Håper på noe hjelp da leverandøren av eksosanlegg klør seg i hodet. Og han som chippet bilen prøvde å strekke lambda verdiene så langt han klarte. Lei lampa som lyser også. Alle som sitter på ber meg kjøre til et verksted 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 20, 2006 Hvis du har åpen dump ventil montert vil jeg tro det er den som steller til problemene dine. Dette pga at luftmassemåleren har målt luft som slippes ut av dump ventilen til friluft. Det vil da medføre at det sprøytes for mye bensin inn i motoren i forhold til luftmasse og resultere i for feit blanding. Prøv å skifte den ut med ventilen du selv nevner eller en Forge resikulerende dump ventil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 20, 2006 Da skal jeg prøve å skifte den ut med noe annet ja.. Hvor får jeg kjøpt forge henn da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 20, 2006 hadde samme problemet med s4en. Bilen brukte over 2 liter på mila og fuska på full gass. Kjøpte en ny resirk dump av svensken med tre-skoa. Nå bruker bilen ca litern på mila og går vesentlig bedre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 21, 2006 Da skal jeg prøve å skifte den ut med noe annet ja.. Hvor får jeg kjøpt forge henn da? http://www.tsracing.no har til deg,ca 1500kr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 21, 2006 må jo være pga. slappe dumpventiler som gjør dette...(?) har flere kjenninger som kjører med åpen dump uten store problemer(A4 c4 S4 og S6) Selv kommer jeg til å kjøpe en TT225hk ventil , selv om jeg ikke har noen lmm. synes ikke det er noe tøfft på disse bilene men.. TT225hk ventilen koster vel under 500,- og gjør samme nytten: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...