#1 Skrevet Juli 20, 2006 Jeg kjøpte en audi 80cc i går til fruen... Når jeg tråkker på klutchen så er den veldig hard og bråker... den bråker også når jeg holder den helt inne... Jeg prøvde og stramme opp vaieren så jeg skulle slippe og tråkke pedalen gjennom gulvet hver gang vi skal gire... Plutselig løsnet det litt virker det som, men da får jeg ikke klutchet... Pedalen går lett men frier ikke ut... Jeg kan nå bevege staget på kassa for hånd og det begynner og skrape i noe om jeg tar det for langt... Hva kan være galt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 20, 2006 Skal det være slark opp og ned på armen der wiren er festet? Og kan det være utløserlageret? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 20, 2006 hadde faktisk dette prblemet på en gammel passat en gang. Da var det faktisk girkassen som var løs:p om utløserlagret kan bli så ødelagt vet jeg ikke, men er nok an viss fare for at du må av med kassen:rolleye: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 20, 2006 Skal flytte den til et sted med talje i taket nå så får jeg se... Må jeg ut med motoren for og ta ut kassa, eller kan jeg ta den for seg selv? hva er enklest? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 20, 2006 Skal flytte den til et sted med talje i taket nå så får jeg se... Må jeg ut med motoren for og ta ut kassa, eller kan jeg ta den for seg selv? hva er enklest? ut med motoren: eek : nei det må da være enklere å ta ut kassa, selv om det er noe dritt å holde på under bilen:rolleye: siden det er fwd så er det jo 12 skruer på drivaksel, overføring og skruene som fester den til motorn+kanskje noen fester her og der og eksos.. er ikke så sinnsykt mye jobb egentlig.. men lønner seg å sentrere cuchen ordentlig når du skal ha den på igjen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 20, 2006 Ypperlig Da blir det omtrent som på chevrolen... (Har trening på den kan du si...) Ser jeg om klutchen er gåen når motoren er i bilen, eller bør jeg demontere klutchen også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 20, 2006 Får jeg byttet bunnpakning på motoren mens den er i bilen forresten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 20, 2006 Drivakselene er festet med 6 skruer på hver aksel. Jeg tror muligens det kan være nålelageret som ligger i bakre del av veivakselen der akslingen fra girkassen ligger og hviler ( i senter av svinghjulet ) som kan være problemet. Hadde dette selv på min og da var nålelageret knust og låste akslingen slik at motoren hele tiden ville være koblet inn. men hvis dette ikke er problemet så er det sikkert utløserlageret. men kan jo også være grikassens om ikke henger skikkelig fast på motoren.. men dette er jo lett å sjekke.. bare å ligge seg under bilen å se om det er noen gliper. når det gjelder det med bunnpakningen mener jeg at traversen er litt i veien for dette men du skal klare det tror jeg. men er veldig knotete når du ligger under bilen. jeg hadde motoren ute når jeg gjorde dette på min 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 21, 2006 Hmmm... Skjønte ikke helt det med det nålelageret, er det enkelt og bytte? Kan det være gåen klutch? Er det strekkbolter på toppen? og er de dyre? Lurte på og bytte topp pakning med det samme Mange spørsmål seh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 21, 2006 Det er nok strekkbolter. Tror det koster rundt 200,- kr for 10 stk på mekonomen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 21, 2006 Da får jeg se på det når jeg har fikset dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 21, 2006 Da har jeg fått ut motoren og tatt av kassa... Jeg må si jeg ble overasket over hva som var galt... Den gaffelen som flytter på utløserlageret er knekt... : bh : Så da må jeg ta kassa fra delebilen Hvordan får jeg sjekket om klutchen er i orden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 21, 2006 Da har jeg fått ut motoren og tatt av kassa... Jeg må si jeg ble overasket over hva som var galt... Den gaffelen som flytter på utløserlageret er knekt... : bh : Så da må jeg ta kassa fra delebilen Hvordan får jeg sjekket om klutchen er i orden? Hehe, da slår jo det ut teorien om nålelageret, men når du først har ute motoren kan du se i senter av svinghjulet når / hvis du tar av clutchen, så er det ett lager der som akslingen fra girkassen hviler i. Du ser om clutchen er bra eller dårlig på lamell plata. sitter noen nagler inni belegget og er det ikke lenge igjen til de skraper mot svinghjulet og trykkplata skifter du. Jeg for min del hadde skfitet uansett når det først er ute. men er belegget på lamellen veldig bra så beholder du den jo så klart når du sitter i den nye kassa, ville jeg også smurt fjørene som spenner opp armene til utløserlageret.. glemte det på min så knirker GODT når jeg clutcher.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 22, 2006 Så da må jeg isåfall av med trykkplata om jeg skal sjekke den... Og da må jeg vel ha sentreringsverktøy, så da dropper jeg det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 22, 2006 Så da må jeg isåfall av med trykkplata om jeg skal sjekke den...Og da må jeg vel ha sentreringsverktøy, så da dropper jeg det sentreringsverktøy? har du ikke en girkasse du ikke skal bruke da? isåfall åpner du bare den og skjærer av akslingen og bruker den til å sentrere med.. funker fint som bare det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 24, 2006 Da er kassa byttet Hvordan kan jeg få byttet olje på kassa mens bilen står på alle fire? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 25, 2006 Ingen som har gjort dette før? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...