#1 Skrevet Juli 21, 2006 Jeg bytta min høyre (forran) ABS sensor i går, da jeg hadde klart å knuse den andre (hupps). Når jeg starter opp og kjører så går det ca 2 min så sier bilen Biip-biip-biip, og så lyser det på ABS og blinker på Bremsefeil-lampa. Noen som vet hva dette kan være? Jeg regner med den har kontakt med sensoren, da den ikke lyser og piper med en gang jeg starter (slik den gjorde når jeg hadde den av). Så jeg lurer rett og slett på om det kan være jeg ikke har fått den langt nok inn? Jeg har satt den inn med hånd kraft. Skal denne helt inntil det giverhjulet eller er det noen bestemt avstand den skal holde til det? Takker for alle tips 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 21, 2006 Den skal visstnok sitte i en bestemt avstand ja. Aner ikke hvor langt inn/ut. Jeg vet ikke om det er samme varslingssytem på min, men til meg er det kun ABS-lampa som lyser. Ingen piping e.l. Men den begynner ikke å lyse før jeg har rullet 10-15 meter, så i mitt tilfelle er det nok noe tull med en eller flere av sensorne. Får du opp varsel uavhengig av om du står i ro eller om du ruller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 21, 2006 Varselet kommer ikke før jeg har kjørt litt (ca 2 min kjøring), men da lyser det helt til motoren slås av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 21, 2006 Og om noen lurte på hva løsninga ble så var det følgende: Jeg brukte en time av ettermiddagen i dag med å dytte sensoren litt lengre inn (ca 1mm) og så kjøre litt.. Problemet var ikke fikset, så jeg dyttet den litt til inn og kjørte litt til... Gjenntok så dette en hel haug ganger. Når man nærmer seg korrekt plassering for ABS så begynner ABS å slå inn i ett sett. Da er det bare å kakke inn 1-2 mm til så er man der. Nå er bilen 100%. (bremsemessig) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...