#1 Skrevet Juli 21, 2006 hadde en "medium" service på den får ca 500km siden å skiftet da kjølevæsken. merket også at det så ut til å være litt hvit røyk fra eksosen da den er kald å står på tomgang. nå har det forsvunnet ca 0.5liter med kjølevæske siden servicen. er det da topp pakning lekasje? er dette farlig å kjøre med en stund til? ca 500km. motoren bruker også litt olje synes jeg. å den har en banke lyd som kommer fra der med servopumpa....(en slags kakkelyd som kommer sammestede i forhold til turtallet den har) å ja motoren skal overhales MEN ikke enda. hadde dere kjørt med bilen ca 50mil til uten å gjort noe?(bilen funker helt fin ellers. motoren sviver jevnt å ingen fusking) har noen et komplett tuning sett/ trimming til denne bilen så er jeg intressert i å kjøpe brukt! helst: -chip -større dyser -bytte turbo -manifoild -bensinpumpe -intercooler -og alt annet som må til. helst et sett fra en som har hatt på bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 21, 2006 for trimming kan du ta kontakt med jonus. Greie priser Geir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 22, 2006 Nå vil jeg nok en gang spørre om! Hvordan kommer man i kontakt med Jonus? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 22, 2006 Jon Reinertsen 92607078 Geir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 25, 2006 ingen som har noen ide om hva hvit røyk og unormalt forbruk på kjølevæske/ olje kan skylles? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 25, 2006 Mye hvit røyk = gåen toppakning, eller sprekk i toppen Det er ikke så lett å få luftet kjølesystemet, så 0.5 liter på 50 mil vil jeg tippe at like gjerne kan være luft i kjølesystemet som har kommet ut. Oljeforbruk kan f.eks være dårlige ventiltetninger, slitte sylindre og ganske sansynlig sliten turbo. Så lenge du ikke får olje i vannet og omvendt, så er det bare å kjøre, men hold øye med vann og olje nivå. Den banke lyden ville jeg sjekka opp. Kan være noe med vannpumpe/regreim/venderulle og det er skummelt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...