trenger noen tips til en aan motor

Anbefalte innlegg

hadde en "medium" service på den får ca 500km siden å skiftet da kjølevæsken. merket også at det så ut til å være litt hvit røyk fra eksosen da den er kald å står på tomgang. nå har det forsvunnet ca 0.5liter med kjølevæske siden servicen. er det da topp pakning lekasje? er dette farlig å kjøre med en stund til? ca 500km. motoren bruker også litt olje synes jeg. å den har en banke lyd som kommer fra der med servopumpa....(en slags kakkelyd som kommer sammestede i forhold til turtallet den har)

å ja motoren skal overhales MEN ikke enda. hadde dere kjørt med bilen ca 50mil til uten å gjort noe?(bilen funker helt fin ellers. motoren sviver jevnt å ingen fusking)

har noen et komplett tuning sett/ trimming til denne bilen så er jeg intressert i å kjøpe brukt! helst:

-chip

-større dyser

-bytte turbo

-manifoild

-bensinpumpe

-intercooler

-og alt annet som må til. helst et sett fra en som har hatt på bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

for trimming kan du ta kontakt med jonus. Greie priser :)

Geir

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå vil jeg nok en gang spørre om! Hvordan kommer man i kontakt med Jonus? : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jon Reinertsen

92607078

Geir

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har noen ide om hva hvit røyk og unormalt forbruk på kjølevæske/ olje kan skylles?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye hvit røyk = gåen toppakning, eller sprekk i toppen Det er ikke så lett å få luftet kjølesystemet, så 0.5 liter på 50 mil vil jeg tippe at like gjerne kan være luft i kjølesystemet som har kommet ut.

Oljeforbruk kan f.eks være dårlige ventiltetninger, slitte sylindre og ganske sansynlig sliten turbo.

Så lenge du ikke får olje i vannet og omvendt, så er det bare å kjøre, men hold øye med vann og olje nivå.

Den banke lyden ville jeg sjekka opp. Kan være noe med vannpumpe/regreim/venderulle og det er skummelt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.