#26 Skrevet September 13, 2007 Poenget med ventilen er jo å la turboen fortsette å gå uten mottrykk når gassen slippes, så hvis bilen lugger ved girskift, er den ikke i (god) funksjon, uansett hvor kul den høres ut! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet September 13, 2007 Poenget med ventilen er jo å la turboen fortsette å gå uten mottrykk når gassen slippes, så hvis bilen lugger ved girskift, er den ikke i (god) funksjon, uansett hvor kul den høres ut! Mange delte meninger der, men hvorfor kjører mange med det da? Jeg vurderer og kjøre uten på min da jeg har lyst på ny turbo men får se.. først understell så motor.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet September 14, 2007 : klø :Tror ikke du får ny turbo ved og kjøre uten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet September 14, 2007 Stempelet i dump ventilen blir åpnet av vakum først og fremst.. Men i tilegg er jo også trykket den skal slippe ut med å skyver det opp.. ved full gass er det trykk på begge sider av membranen i den, og fjørpresset i den vil da være det som holder den stengt.. Om du snur dump ventilen, vil KUN vakumet være det som åpner den, og om du da har en hard fjør montert i den, vil den knapt åpne.. Da begynner disse "rally lydene" dere så fint beskriver her å dukke opp Sunt for turbo? neppe.. Kul lyd? jepp litt ot, men ser turboen på bildet ditt, å ville bare si at vi har 3 ganger så store på lageret på jobben;) hehe:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet September 14, 2007 : klø :Tror ikke du får ny turbo ved og kjøre uten Mr. Løøøøøøøøøøve! nei men da blir min fortere sliten og grunn til og kjøpe ny 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet September 15, 2007 Stempelet i dump ventilen blir åpnet av vakum først og fremst.. Men i tilegg er jo også trykket den skal slippe ut med å skyver det opp.. ved full gass er det trykk på begge sider av membranen i den, og fjørpresset i den vil da være det som holder den stengt.. Om du snur dump ventilen, vil KUN vakumet være det som åpner den, og om du da har en hard fjør montert i den, vil den knapt åpne.. Da begynner disse "rally lydene" dere så fint beskriver her å dukke opp Sunt for turbo? neppe.. Kul lyd? jepp om trykket skal være med å hjelpe til å åpne resirk, ventilen har vel alle med 1,8T montert disse feil vei..?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...