Anbefalte innlegg

Prøvemonterte den nye måleren min idag, en fra Auto Gauge.

Men problemet er at nåla ikke går over 0,4 bar.

 

Spørsmålet er da :

 

Er laderen gåen ? ( Virker som den flytter seg som den skal, den er original utenom k/n filter )

 

Eller har jeg kjøpt feil måler ? ( Den går opp til 2bar )

 

Håper noen kan hjelpe meg, så ikke laderen raser eller noe. :o

 

Mvh, Kristoffer Sandaker....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan da virke som om laderen din er litt sliten, min lada også kun 0,4bar før jeg overhalte den. Vet du noe om når den sist er overhalt?

En original lader med orginalt reimhjul lader vel 0,6bar sånn ca, etter overhaling og porting av gamleladeren min lada den opp mot 1 bar, men da ble det nok også montert mindre reimhjul.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enten er laderen din ferdig, eller har du lekkasje.

 

Ta av staget til returspjeldet, start motoren og la den gå på tomgang, steng returspjeldet max 2-3 sek av gangen, da hører du om det blåser noe sted.

 

Har du ikke lekkasjer er det nok laderen. Med så lavt som 0,4 bar ladetrykk er det ca 95% sannsynlig at laderen din ikke lar seg overhale

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

monterte en slik fra auto gauge selv her om dagen. Virket veldig bra hos meg. Ladet nesten 0,7 bar på det meste. Må si meg godt fornøyd med det til å være en orginal lader.

 

Så hvis du ikke har koblet noe feil, vil jeg tru du må overhale g-laderen din snart. Hvor koblet du den til forresten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enten er laderen din ferdig, eller har du lekkasje.

 

Ta av staget til returspjeldet, start motoren og la den gå på tomgang, steng returspjeldet max 2-3 sek av gangen, da hører du om det blåser noe sted.

 

Har du ikke lekkasjer er det nok laderen. Med så lavt som 0,4 bar ladetrykk er det ca 95% sannsynlig at laderen din ikke lar seg overhale

 

Det hørtes jo ikke helt lovende ut... :( Har ikke peiling på det retur greiene, kunne du forklart hvor det staget er, og evt hvor mye jeg må ut med for en "ny" lader ?

 

Mvh, Kristoffer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan da virke som om laderen din er litt sliten, min lada også kun 0,4bar før jeg overhalte den. Vet du noe om når den sist er overhalt?

En original lader med orginalt reimhjul lader vel 0,6bar sånn ca, etter overhaling og porting av gamleladeren min lada den opp mot 1 bar, men da ble det nok også montert mindre reimhjul.

 

Ja, var det jeg mente og, at den skulle ligge på rundt 0.6 bar.

Han jeg kjøpte bilen av sa at laderen ble overhalt for 2 år siden, men jeg fikk aldri no dokumentasjon på det : bh :

 

Kanskje jeg må ut på leting etter ny lader nå : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enten er laderen din ferdig, eller har du lekkasje.

 

Ta av staget til returspjeldet, start motoren og la den gå på tomgang, steng returspjeldet max 2-3 sek av gangen, da hører du om det blåser noe sted.

 

Har du ikke lekkasjer er det nok laderen. Med så lavt som 0,4 bar ladetrykk er det ca 95% sannsynlig at laderen din ikke lar seg overhale

 

95% sjangs for at den ikke lar seg overhale.. Confused

 

Har nå overhalt ladere som har ladet mindre en det og fått de i orden...

slitte apex strips kan være det hele..

 

eller en "forsøkt reparert midtdel" som noen aktører prøver seg på :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

95% sjangs for at den ikke lar seg overhale.. Confused

 

Har nå overhalt ladere som har ladet mindre en det og fått de i orden...

slitte apex strips kan være det hele..

 

eller en "forsøkt reparert midtdel" som noen aktører prøver seg på :D

 

Alle jeg har åpnet som lader så lite, har hatt dype skader på eksosdelen i vendepunktet for scrollen, som oftest er også enden på scrollen slitt bort, slik at listen sitter løst.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle jeg har åpnet som lader så lite, har hatt dype skader på eksosdelen i vendepunktet for scrollen, som oftest er også enden på scrollen slitt bort, slik at listen sitter løst.

 

Har og åpnet ladere med defekt eksoshus, og med defekt scroll

men å få tak i et brukendes eksos hus er ikke noe stort problem.

men ofte går det greit med å overhale det, oftere det en å hive laderen vertfall...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.