Trege vindusviskere på A6

Anbefalte innlegg

Her om dagen begynte vindusviskerene å gå veldig tregt og hvis jeg prøver å sette de på nå så går de bare veldig sakte til midt på ruta og stopper. Jeg må dra de tilbake for hånd.

 

Er det viskermotoren som begynner å bli sliten eller kan det være noe annet?

 

Bilen er en 2000mod A6

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan høres ut som samme symptomer som jeg hadde på min a4.... 1999mod. Men da var det bakviskeren som tok kvelden.. Gikk sakte og stoppet midt på ruta.... Fikk et tips som kunne dra et par ekstra uker levetid på den nemlig å kakke et par ganger direkte på motoren.... Kan jo prøve det...: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

99% sikkert selve vindusviskermekanismen nede i vannkassa som går tregt. Pleier å irre i stykker inni der de bevegelige delene sitter slik at disse går tregere og tregere. Ved for stor motstand vil viskerne stoppe f. eks midt på ruta da overspenningsvernet i motoren slår ut slik at motoren ikke brennes.

 

Følgende må gjøres: Skru av vindusviskerarmene, ta vekk plastdekselet/plata i nedkant av frontruta, skru av øvre delen/lokket på e-boksen ( den der styreenheten sitter ), skru ut mekanismen med motoren, flytt motoren over på den nye mekanismen og monter sammen igjen.

 

Dette har også vært kjent problem på audi a4 8e, a6, skoda octavia, golf 4++ Har skiftet MANGE på jobben gitt....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

99% sikkert selve vindusviskermekanismen nede i vannkassa som går tregt. Pleier å irre i stykker inni der de bevegelige delene sitter slik at disse går tregere og tregere. Ved for stor motstand vil viskerne stoppe f. eks midt på ruta da overspenningsvernet i motoren slår ut slik at motoren ikke brennes.

 

Følgende må gjøres: Skru av vindusviskerarmene, ta vekk plastdekselet/plata i nedkant av frontruta, skru av øvre delen/lokket på e-boksen ( den der styreenheten sitter ), skru ut mekanismen med motoren, flytt motoren over på den nye mekanismen og monter sammen igjen.

 

Dette har også vært kjent problem på audi a4 8e, a6, skoda octavia, golf 4++ Har skiftet MANGE på jobben gitt....

 

 

Takk for info...vet du hva en ny mekanisme koster?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har måttet smøre opp viskerne på modern's Vento flere ganger på bilens 12 år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for info...vet du hva en ny mekanisme koster?

 

Usikker på prisen desverre. Heter festeplate på VAG språket. ( AKTE )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for info...vet du hva en ny mekanisme koster?

Ny koster ca 800 på møller, har akkurat skiftet på min 01 A6.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne hadde jeg akkurat opp og renoverte. Samme problemet med at viskeren stoppet midt på ruta. Er ikke nødvendig å bytte delen, like greit å smøre den opp.

 

Se http://www.audiworld.com/tech/misc44.shtml for en detaljert beskrivelse av hvordan du gjør dette. Dette er for A4 B5, men fremgangsmåten er helt lik for A6 med unntak av at A6 ikke har tre festeskruer for lista under vinduet.

 

Hele prosedyren tok ca 1 time fra jeg begynte til jeg hadde skrudd sammen igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne hadde jeg akkurat opp og renoverte. Samme problemet med at viskeren stoppet midt på ruta. Er ikke nødvendig å bytte delen, like greit å smøre den opp.

 

Se http://www.audiworld.com/tech/misc44.shtml for en detaljert beskrivelse av hvordan du gjør dette. Dette er for A4 B5, men fremgangsmåten er helt lik for A6 med unntak av at A6 ikke har tre festeskruer for lista under vinduet.

 

Hele prosedyren tok ca 1 time fra jeg begynte til jeg hadde skrudd sammen igjen.

 

samme problem har vi hatt på en passat, bare skrudde hele viskersystemet i biter og smurte det opp. funket som en drøm etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg står og holder på med dette nå...men jeg får faen ikke av det plast dekselet som sitter over mekanismen ....har fjernet de 3 klipsene som holder det...men det sitter som fy...er det bare å røske ut eller er det en spess måte å gjøre det på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Never mind...fikk det ut men mekanismen røyk i godset når jeg skulle banke ut den delen som satt som støpt...da blir det ny mekanisme gitt... Helvete.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat som dere sier her i tården, viskerene går lett å fin de, MEN de stopper på topp å ikke der de skal..!!!?Hva har jeg gjort galt?

Et annet problem er at de starte å gå som om jeg har brukt vinduspylerene på alle trinn??? Igjen hva har jeg gjort galt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er en A4 -97 1,8 automat med klima og cruise (og skinn : haha : )

Jeg bytta hele mekanismen (1200,- på auto e-18 etter rabatt : eek : )

smurte opp kuleleddene og satte det på igjen (Forresten så sitter den forbaska elektronikkboksen noe innih..... i veien, selvom jeg tar av lokket, måtte demontere hjerne og alt til slutt : bråk : )

MEN, etterpå er det samme problemet, bortsett fra at den nå bare trenger en litt mindre dytt for å komme i gang igjen, og jeg har (i regnet de siste dager) oppdaget at steg 2 på kontinuerlig gange går saktere enn steg 1 :confused:

Er det noen som kan hjelpe meg?

Er det motoren, spenningsfall i ledninger, releet eller bryteren ? : klø :

Cruisekontrollen har også tatt kvelden, kan dette ha noen sammenheng ?

 

Har ikke lyst til å kjøpe del etter del, hvis det ikke er nødvendig (har en helt fin mekanisme for salg, hvis noen trenger ?) og elektrisk feilsøking har jeg ikke kompetanse til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat som dere sier her i tården, viskerene går lett å fin de, MEN de stopper på topp å ikke der de skal..!!!?Hva har jeg gjort galt?

Et annet problem er at de starte å gå som om jeg har brukt vinduspylerene på alle trinn??? Igjen hva har jeg gjort galt?

 

Når viskerne stopper på topp, har du montert "armen" som sitter direkte på motoren feil, når motoren står i utgangsposisjon, skal armen stå rett mot passasjersiden av bilen (i hvertfall på -97 A4)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde akkuratt samme problemet på A8'n...da var det viskeroverføringene som hadde irret. er noen aluminiums foringer i festet mellom visker og overføring som må byttes.

 

som midøertlig løsning kan du dynke festet til vindusviskeren i 5-56 mens du drar viskeren frem og tilbake med hånden (sett vindusviskerne på fullt mens du gjør det) funka perfekt hos meg, og tar bare 5 min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde akkuratt samme problemet på A8'n...da var det viskeroverføringene som hadde irret. er noen aluminiums foringer i festet mellom visker og overføring som må byttes.

 

som midøertlig løsning kan du dynke festet til vindusviskeren i 5-56 mens du drar viskeren frem og tilbake med hånden (sett vindusviskerne på fullt mens du gjør det) funka perfekt hos meg, og tar bare 5 min.

 

Dette er nettopp det jeg har gjordt (eller jeg bytta hele mekanismen for å være sikker), men problemet ble bare litt bedre

Er det noen som kan hjelpe ? : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.