ting og tang under baksetet på min 200 tq 20v

Anbefalte innlegg

Hei

Stemmer det at feilkode/motorkode slettes hvis bilen står uten strøm over natta?

Da jeg kobla av den ene polen på batteriet, som sitter under baksetet, fant jeg mange "dubeditter" under baksetet.

Er det noen der ute som kan forklare meg hva alt som er under baksetet er for noe?

Det ene kan ligne på en hiddenhjerne, med en bred kontakt. Det vet jeg at det ikke er da hiddenhjernen sitter under sparkepanelet på passasjersetet.

Regner med at en del av det som sitter her styrer quattro systemet etc.

Evnt abs sensor etc.

Hvis noen der ute har tegninger av dette, med navn/pil på hva ting og tang er, hadde det vært kjempe bra.

 

Hvis bilen går i nødmodus, hvor mye vil turboen ladde?

Er det 0,4 bar?

Er det noe annet man kan merke det på hvis bilen går i nødmodus?

Har feilkode som indikerer at hiddenhjernen er deffekt. Men da hadde vel neppe bilen gått i det hele tatt. Kan det være feil med chipper som er satt i?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Under baksetet sitter bla. styringa til abs, sperre osv. Har ikke noe bilde av det, men jeg har svar på et par av de andre spørsmåla dine.

Nødmodus, rund 0,4 bar ja. Trenger du andre hint? Med fullt kutt av alt og 0,4 i ladetrykk skulle jeg mene du får nok info til å irritere deg nok over det til å finne ut hva som gjør det:p

Feilkodene slettes lettest ved å ta ut de 5-6 sikringene som sitter ytterst i sikringsboksen og ser ut som ekstra sikringer (det holder med å ta ut 2 av dem men jeg husker aldri hvilke 2 det er så jeg tar alle). Lar du de være ute i ca et minutt er minnet tomt.

Jeg regner med at det er en del styr å skru løs baksetet og greier så det er nok lettere å åpne panseret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.