#1 Skrevet Mai 10, 2004 Kameraten med den Pug-blå mk2eren som lå under VW forumet lurer på å handle seg en mk2 GTI med 107hk. Dette er da CE bil. Tanken var å dytte nedi en 110hk TDI motor fra en Golf 3. HVA må gjøres etc, motor og girkasse passer vel rett i? Prisene på komplett motor og ledningsnett etc hva er den? Alt tips og hjelp mottas med takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 19, 2004 virkelig ingen som har foretatt noen slike endringer eller har såpass med innsyn i de tekniske løsningene at de kan si noe? Ang G3 motorer er vel samtlige 110hkere styrt med potensiometer, slik at eneste 1.9TDI motoren fra G3 som går i med drive-by-wire er 90hkern fra de tidligste modellene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 19, 2004 Høres ut som et artig prosjekt. Jeg har ikke noe spessiellt med peiling, men i og med at TDK motoren på Golf 2 og 3 skal være like og TDI'en til Golf 3 er lik TDK'en (noen på møller som mente det her i byen...) så bør det vel være mulig... Spennende å se om girkassa passer, enten om en annen eller i det hele tatt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 19, 2004 regner jo da med at det vil bli en TDI motor (ikke TDK) som går over sammen med ledningsnett (noe hvertfall??) og girkassen for å tåle momentet. Er vel VAG 1.6/1.8/2.0 festene her og slik jeg har forstått det... Er spesielle trimme regler i Danmark, som f.eks. at en bil kan trimmes 20% ut ifra original effekt uansett måte. Alt over må vel kanskje spesialgodkjennes - men tror jeg har forstått det riktig når jeg sier at da skal motoren holdes original i både topp og bunn (eksempel er VR6 med kompressor/turbo bolt-on) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 19, 2004 Må også flytte over pedalene fra TDI'en, da den ikke bruker wire men elektronisk gasspedal. Det beste stedet for råd om TDI-ombygging er tdiclub.com 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 19, 2004 Men er ikke både TDKen og TDI 90hkern drive by wire på tidlige modeller?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 1, 2008 Ingen TDI som har wiregass, der er det elektronisk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 1, 2008 Tdk har naturligvis gasswire, der er det ingenting som er styrt elektronisk, men alle TDI har elektronisk ja:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 1, 2008 Det er godt vi fikk svar på det, og etter bare 4 år! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...