Problemer med Passaten igjen. Fjusker...

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Hadde problemer tidligere med at bilen ikke gikk som den skulle, men var så hos ES og fikk den fikset med ny map.

Men nå har bilen begynt å kødde igjen og vet ikke hva som skjer..

 

LMM-en er byttet..

Feilmeldinger er lest av og har ikke noen andre enn at jeg har for høyt NM som jeg får etter at bilen gikk i nødmodus her om dagen..

Og noen dager så virker bilen akkurat som den skal og drar bra..

 

Feil 1:

Det som skjer er at noen ganger når jeg skal ta av (vanlig start) så har jeg jevn gass og slipper ut klutsjen, men når klutsjen begynner å få tak så virker det som om bilen dauer helt av (holder på å kveles).

 

Feil 2:

Og når jeg er ute å kjører vanlig så begynner bilen å lugge (ladetrykket pulsere fra 0,5-0,7-0,5-0,7 osv osv) og dette skjer kun når jeg har rundt 0,5 bar ladetrykk og fra 2500rpm til litt over 3000rpm.

 

Feil 3??

Noen ganger når jeg drar på /spesielt ved litt belastning) og slipper gassen så får jeg ikke den vanlige ptssjj lyden som man får med resirken, men får en sånn "tsjikk tsjikk" akkurat som om turboen bremses?? Er det resirkken det kan være noe galt med og kan den evt forårsake de andre feilene??

 

 

Legger ved bremsepapiret mitt dersom det er noen "proffer" som kan se en sammenheng med fjuskinga ved de aktuelle rpm områdene.. kanskje for mye NM?

 

Håper det er noen der ute som har noen gode forslag..

bremsepapirer 3.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:bump:

 

Ingen som har noen formening..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den siste feilen er nok at resiskventilene ikke åpner nok, ergo da vil baktrykket gå i turboen..

 

Det med at den fusker med ladetrykket vet jeg faktisk ikke, har ikke vært borte i det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den siste feilen er nok at resiskventilene ikke åpner nok, ergo da vil baktrykket gå i turboen..

 

Det med at den fusker med ladetrykket vet jeg faktisk ikke, har ikke vært borte i det..

 

 

Hva er det som kan gjøre at den ikke åpner nok da.? Er det at ventilen begynner å bli slitt eller er det noe annet som kan gjøre dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du hva slags ventil du har på?

Er den orginal, eller er det en forsterket en?

Vet en del kjører forge sin, hadde det på min også, men den oppførte seg som det du beskriver, da jeg hadde belastning og litt tungt gir så slo den tilbake i turboen..

Jeg byttet til en annen type, og det hjalp.

Solgte de til noen som kjører 5'er turbo, og den har oppført seg helt perfekt hos dem..

 

Kan hende at stempelet ikke er helt i form..: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har EVO billet sin resirk ventil (alu typen), så det kan nok være noe med den. Men hva slags type byttet du til og har du noen link e.l.?

 

Takker for svar hittil ihvertfall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey, vet ikke helt hva slags type det er..

Men det er jo ikke 100% sikkert det er den, men det hørtes ut som mitt syndrom..

 

Jeg byttet til Greddy type S, justerbare, men det ble mye ekstra arbeid, da dette er japse ventiler, og de ikke jobber på metriske gjenger, så jeg måtte spesiallage noen rør, men gjenger (skal sies at jeg finfilte gjengene i slutten for hånd!!!) er ikke noe standard greier.

Jeg fikk ikke tak i disse rørene hos forhandler, da disse egentlig er ment for å slippe ut i friluft, men gjengene er innvendig på dumpen orginalt, så det er nok å få tak i..

 

Kostet rundt 3000,- pr stykke mener jeg, og jeg må ha 2 : eek :

 

Håper du finner ut av det, for det kan bli en dyr lyd...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe..det hørtes verken billig eller lett ut nei.

Får prøve å bestille en ny resirk først så får vi se om det hjelper på noe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bump bump..

 

Er det ingen som kan ha noen formening om hva som kan være galt?

 

Tilleggsinformasjon:

Bilen ble fikset hos ES tuning, og der omprogramerte han bare chipen. Så det er nok garantert ikke den det kan være noe galt med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var feilen funnet : smil :

Etter å ha irritert meg grønn over hva som kan ha vært galt med bilen begynte jeg endelig å feilsøke på bilen.. koblet fra N75J ventilen og da gikk den stabilt og ladet ca 0,3-0,4bar hele tiden. Og i natt bestemte jeg meg for å bytte tilbake til den originale N75-en og samtidig byttet jeg tilbake til originalt luftfilter. Og etter en vellyket testtur så funket den som faen.. : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det er typisk slik bilen oppfører seg om magnetventilen(n75) er begynt å bli dårlig, slik var gamle bilen min her om dagen og, bytta ventil, å vips fin som faen... :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Det er som om å få trimma bilen på nytt hver gang den funker som normalt igjen ja .. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.