Anbefalte innlegg

har en aan motor i min type44.sliter nå med at den slurer fælt på clutchen(nesten hele tiden med pådrag) det er enkelmasse svinghjul og trykkplate fra urq og en 4pucks (uavfjæret) sinter-lamell.egentlig skulle vel dette bite fra seg og takle fint 500nm : klø : kan det være dårlig hydrolikk/bremsevæske som gjør dette? dette oppsettet har funket meget bra til nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en aan motor i min type44.sliter nå med at den slurer fælt på clutchen(nesten hele tiden med pådrag) det er enkelmasse svinghjul og trykkplate fra urq og en 4pucks (uavfjæret) sinter-lamell.egentlig skulle vel dette bite fra seg og takle fint 500nm : klø : kan det være dårlig hydrolikk/bremsevæske som gjør dette? dette oppsettet har funket meget bra til nå.

 

ikke ingen som vet :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

når man skal lufte clutchen,er det bare å sette på ca 1bar trykk på bremsevæske-beholderen og lufte på slave-sylinder? takknemlig for alle svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en aan motor i min type44.sliter nå med at den slurer fælt på clutchen(nesten hele tiden med pådrag) det er enkelmasse svinghjul og trykkplate fra urq og en 4pucks (uavfjæret) sinter-lamell.egentlig skulle vel dette bite fra seg og takle fint 500nm : klø : kan det være dårlig hydrolikk/bremsevæske som gjør dette? dette oppsettet har funket meget bra til nå.

 

Tror du sliter med trykkplate. Jeg har en 93 s4 og i den satt det org trykkplate med seks puck sinter, da jeg kjøpte den, men en sinter clutch er egentlig avhengig av at det tar tak, de slites fort med org trykkplate og litt filing i kryss og slikt. Min var visstnok ett år gammel da jeg tok i frahverandre min pga litt motor havari og slikt, var den utslitt. Nå kjører jeg med original lamell plate og sachs racing trykkplate. Strålende fornøyd : rock :

Det er også mer bruksvennlig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du sliter med trykkplate. Jeg har en 93 s4 og i den satt det org trykkplate med seks puck sinter, da jeg kjøpte den, men en sinter clutch er egentlig avhengig av at det tar tak, de slites fort med org trykkplate og litt filing i kryss og slikt. Min var visstnok ett år gammel da jeg tok i frahverandre min pga litt motor havari og slikt, var den utslitt. Nå kjører jeg med original lamell plate og sachs racing trykkplate. Strålende fornøyd : rock :

Det er også mer bruksvennlig

har nylig hatt dette oppe,og trykkplata så fin ut.men byttet simringer,utløserlager og lamellen.har prøvd såvidt å trykklufte ovenfra og ned,og det det ble merkbar forskjell på sluringen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye hk/nm kjører dere med? Får snart ny turbo og skal ha clutch der etter.. ca 350-380 hk og nm "oppi der etsted".. Holder originalt men forsterket trykkplate?

 

Edit: Sleit for ei lita stund tilbake med gåen master på clutchen. Pedalen var da som klistra i gulvet og klarte ikke å lufte selv med trykkluft. Så da ble det fastpris på lufting på nærmeste verksted. Stakkars jævler hadde dårlig betalt for timen. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye hk/nm kjører dere med? Får snart ny turbo og skal ha clutch der etter.. ca 350-380 hk og nm "oppi der etsted".. Holder originalt men forsterket trykkplate?

 

Edit: Sleit for ei lita stund tilbake med gåen master på clutchen. Pedalen var da som klistra i gulvet og klarte ikke å lufte selv med trykkluft. Så da ble det fastpris på lufting på nærmeste verksted. Stakkars jævler hadde dårlig betalt for timen. :D

fastpris for luftingen.hehe smart :) clutchen skal tåle mye mer enn det jeg kjører med.ca.340hk nå,men kjører på husmors-trykk enda da(1.3).skal forhåpentligvis snart lade 1.7-1.8.men hva det gir i hk/nm gjenstår og se :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mhm. hvor kjøpte du delene dine?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mhm. hvor kjøpte du delene dine?

har kjøpt en masse deler.hehe.men har handlet mye hos kollevold,jonus,autoconsult osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja var clutch jeg tenkte på spesielt, min slurer og utløser lageret lager stygg-stygg lyd. :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du sliter med trykkplate. Jeg har en 93 s4 og i den satt det org trykkplate med seks puck sinter, da jeg kjøpte den, men en sinter clutch er egentlig avhengig av at det tar tak, de slites fort med org trykkplate og litt filing i kryss og slikt. Min var visstnok ett år gammel da jeg tok i frahverandre min pga litt motor havari og slikt, var den utslitt. Nå kjører jeg med original lamell plate og sachs racing trykkplate. Strålende fornøyd : rock :

Det er også mer bruksvennlig

tror nok at det er trykkplata ja.nå slurer dritten hele tiden.. bilen står jo mer i ro enn man får brukt den.men da er altså "oppskriften" orginal lamell og sachs trykkplate da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.