Immobilizer prob. + chip problem

Anbefalte innlegg

Etter å ha byttet til RS2 turbo, dyser og manifold, skulle jeg følge opp det hele med RS2-chipper, (ca. 350HK, MTM). Men dengang ei, ifølge VAG-COM er hjernen sperret pga. Immobilizer, chipene er tydligvis laget for bil med immob. , men det har jo ikke jeg selvsagt. Er det noen måte jeg kan gå rundt dette?

EDIT: Chipene kom i sokler som jeg tok av siden hjernen min allerede hadde sokler, det er vel ikke noe spes. koding på soklene slik at chipene funker kun i de? Hadde MTM chip fra før også. Har også et ekstra sett med chipper som kom med turboen jeg kjøpte, men med de i ryker den 5A sikringen som står over ECU'n når jeg vrir om tenninga noen ganger...

EDIT2: Nå viser det seg at den sikringen ryker med de org. MTM chippene i også, så da har jeg vel fått til å fucke opp ECU'n... ARRGGHHH!!! Det tar aldri slutt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm... Når jeg ser på den nye ECU'n, så sitter chippene med "hakket" samme vei, mens det på den gamle ECU'n så er soklene slik at "hakket" på bensin-chipen er motsatt vei, kan sokkelen være montert feil vei, slik at chipen også står feil? Jeg setter jo alltid chipen slik at hakket stemmer med sokkel, noterte meg ikke hvordan de gamle stod før jeg pellet de ut..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg svarer meg selv, joda sokkelen stod feil vei, satte chippen motsatt og vips var ikke ECU'n grilla som jeg tenkte lell.... Flott å kaste penger utav vinduet.

:dødhest:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.