#1 Skrevet Juli 22, 2006 Har sett litt rundt men ikke funnet noe spesielt. Men når jeg kjører i 5.gir og dunker på gassen så sier det "klakk" under bilen. Hører at det er noe drivverk, har hørt noe om "den berømte quattroslærken" Bilen er forøvrig en '90 200 20vT quattro. Hva er dette fornoe ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 23, 2006 På min A4 så 'nøkker' hele bilen hvis jeg bråslipper gassen, har du samme sympton? Mistenker motorfester, girkassefester, eller noe diff-fester for å være synderen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 23, 2006 På min A4 så 'nøkker' hele bilen hvis jeg bråslipper gassen, har du samme sympton? Mistenker motorfester, girkassefester, eller noe diff-fester for å være synderen.. Har akkuratt samme sumptomene på min. Utrolig irreterende. Har ikke funnet ut hva det er for noe! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 23, 2006 Har akkuratt samme sumptomene på min. Utrolig irreterende. Har ikke funnet ut hva det er for noe! Jo høyere turtall jo værre, i alle gir Skal inn på Møller for firehjulskontroll og lysjustering omsider, tenkte å få de til å sjekke opp alle foringene fra motor til bakstilling.. Om du ikke har løst problemet ditt innen da, kan jeg jo videreformidle resultatet mitt til deg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 23, 2006 Samme lyd på bilen til dama, en coupe quattro 89 mod. Tittet på dette her om dagen og mistenker de foringene til girkassen, som sitter rett bak drivakslingene foran. Har ikke fått tak i de enda, men regner med å bytte disse snarlig og kan jo komme tilbake med svar.. Motoren går jo liksom "ned" i bakkant når man drar på og slipper opp når man slipper gassen, da blir det metall mot metall hvis foringene er slitne, og da vil det gi en klunkelyd.. (tror jeg: klø : ) Byttet dette på min forrige bil og dette gjorde susen da så man får håpe det gjør det samme nytte nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 23, 2006 Jeg hadde slik lyd på min forrige typ44Q. Det viste seg å være fremmere foringer på bærearmene bak. Hørtes ut som om det kom fra drivverket. Enkle og billige å bytte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 23, 2006 Jeg hadde slik lyd på min forrige typ44Q. Det viste seg å være fremmere foringer på bærearmene bak. Hørtes ut som om det kom fra drivverket.Enkle og billige å bytte. Okay, får sjekke dette da! Dette kommer når jeg gir drivverket belastning så slipper opp og tråkker på igjen. Så høres det ut som metall mot metall, skikkelig "KLAKK!!" Men får sjekke dette ut etter ferien. Takk for masse svar hvertfall:) Strålende forum, får hjelp til alt her;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 23, 2006 Det med at bilen rykker sånn er visstnok girkasse og motorfester, muligens også festene til bakdiffen. Disse er like som de på girkassa (ikke identiske, men lik utforming), og varer visstnok ikke mer en 120k km før de må byttes. Motorfestene (2stk) tror jeg kostet en tusing hver, mens de på girkassa og bakdiff ikke var så enormt dyre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 23, 2006 Jeg hadde seriøse klunkeluder da foringene på traversen var relativt dårlige. Rekke femmer gynger og girkassen stod og slo oppi tunnellen med medfølgende blinking av lyssignal for håndbrekket da den trykkbryteren løsnet... *forresten, slags farve på bilen din? Ser få 200 heromkring med runde hjulbuer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...