#1 Skrevet Juli 23, 2006 Utløserwiren for panseret mitt er tydelig endelig blitt det lille hakket for slakk, så jeg får ikke opp panseret. Snakker da om utløseren som sitter inne i kupeen. Den har vært sånn at den ikke løste ut før håndtaket var mer eller mindre helt dratt ut lenge, men nå er den altså sluttet å virke fullstendig. Hva gjør man da? Frederik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 23, 2006 Demonterer slik at man kan dra i selve wire'en (ikke håndtaket) og få åpnet panseret og byttet wire? Ville prøvd det jeg..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 23, 2006 en annen ting du kan gjøre er å rett og slett skru ut hele spaken inne som du drar i så du får dratt i kablen da... kan virke som du kanskje bare trenger å stramme den... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 23, 2006 en annen ting du kan gjøre er å rett og slett skru ut hele spaken inne som du drar i så du får dratt i kablen da... kan virke som du kanskje bare trenger å stramme den... Formulerte meg litt dårlig i innlegget mitt, men det var dette jeg mente jeg også. Få tak i wire-enden inne i kupeen og få åpnet panseret. Ville nok byttet wire uansett. Kjiipt om den ryker...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 23, 2006 jeg mener at det er en delt wire, og at den ene delen fra låsen og et stykke innoner pleier å knekke et klips som fester wire'en.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 23, 2006 Hvis det ikke funker å dra i selve wire'n så er det bare en ting å gjøre, ofre grillen for å få åpnet ved å trekke i selve mekanismen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 23, 2006 Jeg hadde samme problem på min. De klipsene som holder waieren var røket. Så jeg gjorde som det står skrevet over her. Skrudde ut hele mekanismen inni bilen og dro i waieren med en tang til panseret åpnet seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 24, 2006 Jeg røk faktisk wiren på den gamle bilen min, under panseret, og klarte faktisk å ta 2 stk skrutrekkere over lyktene, presse inn mot hverandre og det åpnet seg.. Coupe B4, det var ikke noe spesielt stress.. Men ble litt skremt over hvor lett det var å få opp panseret, så derfor skaffet jeg meg panserbryter til alarmen også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 24, 2006 Ok, jeg demonterte innvendig i bilen, og forsøkte å dra i kabelen med en tang - ikke faen. Etter en times herjing, med hjelp fra naboen til å dra i panseret, med lys og lange skrujern inn gjennom grillen, og alt til ingen nytte, sa det plutselig 'pop' da jeg dro i kabelen for 256. gang. Da hadde jeg akkurat gitt opp og besluttet å ofre grillen, så det var i grevens tid. Fant en justeringsmulighet på enden av wiren, og strammet denne, så nå er det vel ok en stund. Takk for innspillene! F 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...