#1 Skrevet Juli 23, 2006 Da er endelig hjula på plass! Kjøpte disse med Sonar Ultra Sport NS-II. Samme som Nangkang med samme navn. Var ikke helt fornøyd med dekka. Var dårlig feste på våt asfalt og dem gav liksom ikke den gode følelsen. Kjøpte like greit Pirelli PZero Rosso. Fungerer glimrende!! Felgene er Team Dynamics Motorsport Equinox 8x18 ET35 med 225/40-18 Hadde veldig lyst på samme hjula i 19" men dette er familiebilen og vi bruker denne mye frem og tilbake til Vestlandet (Måløy i Nordfjord) så vi måtte finne en kombinasjon som fungerte. Bilen har originalt sportsunderstell fra Quattro gmBH så det hadde nok blitt for stivt med 19" og mindre gummi enn 40-profil Kjøpte felger og Sonardekk av en her på forumet. Det var kast i tre av felgene (noe det i følge selger ikke skulle være) Men etter litt kjøring frem og tilbake, sjekk hos Dekkmann ble det konstatert kast i felger og jeg fikk nye på garanti av Importør!! Nye dekk ble lagt på hos Johs Bjerke i Oslo. Dem mente det var kast i felgene som var nye, så jeg måtte fortelle dem at det overhodet ikke var mulig og at MÅTTE være dekkene. Dere kan tenke dere hvilken regle jeg fikk om dette kunne dem, så jeg måtte ikke komme her og komme her!!! Det viste seg at det var feil på avballanseringsmaskinen, hjula ble flyttet til en annen maskin. Da så det meget bra ut. To av hjula fikk litt mye lodd på men dette skulle jeg ikke merke. Kjørte fra Oslo i retning Moss og kom til Tusenfryd før jeg snudde. Det ristet for mye!! Tilbake til Johs Bjerke. Dekkene bak ble byttet ut. Det ble lagt på lodd og jeg fikk beskjed om å komme tilbake etter noen dager når dekkene hadde "satt seg" for ny avballansering. Nå syns jeg det fungerte glimrende, men når jeg dro tilbake etter ei uke og fikk avballansert dem på nytt var det 10 og 15gram feil, så nye lodd ble lagt på. Nå er bilen en drøm å kjøre. Merker ingen risting og alt fungerer perfekt!! Lang avhandling, men.............. Noen bilder: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 24, 2006 Dette ble fint! Men det hadde nok ikke blitt så veldig mye stivere med 35-profil. Jeg har originalt S-Line understell på bilen min, og etter at jeg fikk satt på 19" (235/35-19) så ble bilen faktisk mer behagelig å kjøre enn de originale 17" som satt på. Det ble i hvert fall ikke noe stivere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 24, 2006 Kule felger: rock : Men som Yashar sier hadde det vært knall med 19" Hadde det på min forrige bil med 35 profil, helt knall og kjøre... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 24, 2006 Tøffe felger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 24, 2006 Så bra ut, pluss for kjørbarhet med 18". 19" er oppskrytt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 27, 2006 Kjøpte felger og Sonardekk av en her på forumet. Det var kast i tre av felgene (noe det i følge selger ikke skulle være) Men etter litt kjøring frem og tilbake, sjekk hos Dekkmann ble det konstatert kast i felger og jeg fikk nye på garanti av Importør!! Felgene ble fine på din bil, godt det ordnet seg hos Martin's med nye felger. Takk for handelen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 27, 2006 Ja, jeg kan ikke skjønne at man kan oppleve 19" som bedre å kjøre på enn 18" eller 17" Men, det jo forskjell på hva folk mener med bedre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 27, 2006 Felgene ble fine på din bil, godt det ordnet seg hos Martin's med nye felger. Takk for handelen Er godt fornøyd nå jeg:-) Men, vi er vel enige om at Sonardekk skulle vært forbudt å selge... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 27, 2006 Så bra ut det der Får passe på å hilse på deg om vi skulle være i "gamlebygda" (Måløy) samtidig.. Litt OT: Har du forresten sett på http://www.carplanet.nu ? Litt av det som ruller rundt i traktene der hjemme.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 27, 2006 Så bra ut det der Får passe på å hilse på deg om vi skulle være i "gamlebygda" (Måløy) samtidig.. Litt OT: Har du forresten sett på http://www.carplanet.nu ? Litt av det som ruller rundt i traktene der hjemme.. Har sett at det er noen VAG der, men mye Saab og annet rart på 4 hjul som bråker masse Er stort sett på Silda når vi er der oppe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 27, 2006 Er godt fornøyd nå jeg:-) Men, vi er vel enige om at Sonardekk skulle vært forbudt å selge... Jepp, prøvde å kjøre Terje sin bil med noe bedre dekk i 19" og det var en fryd å kjøre. Det som plaget meg mest med de dekkene var støy! (piggdekk er bedre) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...