#1 Skrevet Juli 24, 2006 Hallo, jeg skal fra evje til bergen for å hente en polo jeg har kjøpt der. jeg kjører om haukeligrend, og håpte å slippe ferje, men ser ut som jeg må ta en som kommer inn i gjermundshamn. Er det noen som vet om det går an å kjøre utenom denne og i tilfelle hvor mye den koster med to i bilen og liten personbil ? takker.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 24, 2006 Skal du fra Evje til Bergen uten ferje, blir det en svært lang tur..... Pris på ferjen mellom Løfallstrand og Gjermundshavn finner du her: http://www.hsd.no/upload/Ny%20side%206%20HSD%20SJØ.pdf Burde bli 101kr for bil og passasjer, dersom jeg ikke tar helt feil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 27, 2006 kommer deg ikke til bergen derfra uten ferje derfra. vil mye heller anbefale deg å ta ferje utne-kvanndal. mye bedre veier, selv om den også er dårlig et stykke (litt under 1 time på dårlig vei med bobilfare). skal du ta ferje til gjermundshamn kommer bompenger på 60(?)kr (hver vei) for folgefonntunellen i tillegg til ferjebilletter, og det er smal svingete vei med stor bobilfare i to-tre timer(men ingen lastebiler) utne-kvanndal tar kortere tid også så får vi for all del håpe du ikke har reist ennå! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 27, 2006 Jeg har kjørt den veien flere ganger, Thor Inge, anbefaler veien om Odda og ferje fra Utne til Kvanndal. Deretter kjører du ut langs Hardangerfjorden for å komme til Bergen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...