Bergen: spm om ferje i området deres..

Anbefalte innlegg

Hallo, jeg skal fra evje til bergen for å hente en polo jeg har kjøpt der. jeg kjører om haukeligrend, og håpte å slippe ferje, men ser ut som jeg må ta en som kommer inn i gjermundshamn. Er det noen som vet om det går an å kjøre utenom denne og i tilfelle hvor mye den koster med to i bilen og liten personbil ?

takker..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kommer deg ikke til bergen derfra uten ferje derfra.

vil mye heller anbefale deg å ta ferje utne-kvanndal. mye bedre veier, selv om den også er dårlig et stykke (litt under 1 time på dårlig vei med bobilfare).

skal du ta ferje til gjermundshamn kommer bompenger på 60(?)kr (hver vei) for folgefonntunellen i tillegg til ferjebilletter, og det er smal svingete vei med stor bobilfare i to-tre timer(men ingen lastebiler)

utne-kvanndal tar kortere tid også

så får vi for all del håpe du ikke har reist ennå!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt den veien flere ganger, Thor Inge, anbefaler veien om Odda og ferje fra Utne til Kvanndal. Deretter kjører du ut langs Hardangerfjorden for å komme til Bergen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.