Anbefalte innlegg

Har en 98mod audi a4 1,8t quattro..

Det støyer fra venstre bakhjul, og jeg er veldig usikker på om det er dekkstøy eller om det kan være noe annet som forårsaker denne lyden..

vist jeg svingerslik til venstre så blir lyden borte, virker som trykket på venstre bakhjul da letter..

er det noen lager som kan lage denne lyden eller kan dekket være feil på? alle 4 dekkene er helt nye..

og han på dekksjappa var lite intresert i å se på det..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan med stor sannsynliget være lageret på den siden som er gått...

Har alle dekkene samme rulle-retning? Kan hende det støyer hvis det står feil vei..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan med stor sannsynliget være lageret på den siden som er gått...

Har alle dekkene samme rulle-retning? Kan hende det støyer hvis det står feil vei..

ja har sjekket rulleretningen, og den er riktig på alle dekkene,

Hvordan kan man finne ut om det er lageret som er gåent?

er det vrient å bytte?

tenkte jeg skulle bytte dekkene på venstre siden med hverandre bare for å se om det kan være dekket.., men ble litt vrient med bare en jekk og vinterfelga på vinterlagring langt borte :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan sjekke det enklest bare ved å jekke opp bilen på den siden, og røske/rive/bevege på dekket i alle retninger det normalt ikke blir belastet, finner fort ut om det er slakk da..

Jeg har aldri skrudd på biler med quattro, men siden du har trekk på det hjulet, så er nok lageret presset inn med x antall tonn, å det må det gjøres for å få ut igjen og, er nok desverre ikke noe å stramme på et slikt lager heller, som går an om du hadde hatt FWD.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var nok lageret ja, det er slakke på det. så det rimeli kjapt når vi fikk løftet bilen opp på bukk..

Lagret må nok presses ut, så hele driten må tas ned..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grei jobb hvis du har presse og momentnøkkel.

Må demontere hele beinet og hjulstiling må justeres etterpå da justeringen må løsnes. Møller har vel spesial verktøy for å bytte uten demontering, så alt i alt er det ikke sikkert det er billigere å gjøre det selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tips kan være å samtidig bytte mansjett, da følger ny strekkbolt med, og jobben tar bare 15 min lenger tid enn bare lagerbytte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja kanskje det ja :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.