#1 Skrevet Juli 24, 2006 Har de siste gangene jeg har vært ute å kjørt lagt merke til en klikkelyd fra høyre siden når jeg har vinduet eller takluka åpent. Det høres igrunn ut som en stein som har satt seg fast i dekksporet (har sjekka at det ikke er det). Takten på lyden øker med farten. Jeg hører ikke lyden fra venstre side. Jeg vet at drivakselmansjettene mine begynner å bli litt dårlige (skal byttes denne uken) og håper inderlig det ikke er drivknuten som har fått det. Men denne ligger vel ganske sentrert under bilen så jeg skulle tro jeg hørte lyden på venstre side også i så fall. Noen her som kjenner igjen lignende lyd? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 24, 2006 Du har fire drivknuter i alt på en fwd bil og åtte på en quattro. Dvs. yttre drivknuter ute ved hvert hjul pluss de indre ved girkasse eller bakdiff. Om det har vært hull i mansjetten så fettet har blitt borte og du har kjørt endel med det kan det jo være at det faktisk er ei knute/ledd som er def. Det jeg egentlig tenkte på som kunne lage denne klikkelyden er klemma til mansjetten. Kanskje den er løs og slår inni navet hver gang den går rundt. Drivledd pleier nemlig å høres best/låte mest ved akselrasjon og sving. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 25, 2006 Kanskje det er noe sånt noe... http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=124405 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...