#26 Skrevet August 3, 2006 Jeg sliter litt med samme greia på Golfen.. Det er 1.6 da, men spesiellt første turen om dagen, så hender det at den ved ca. 4200 omdreininger.. Men det hele pleier å ordne seg når bilen får gått litt.. Hender også med popping i filteret.. Litt teit lyd egentlig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet August 4, 2006 Jeg sliter litt med samme greia på Golfen.. Det er 1.6 da, men spesiellt første turen om dagen, så hender det at den ved ca. 4200 omdreininger.. Men det hele pleier å ordne seg når bilen får gått litt.. Hender også med popping i filteret.. Litt teit lyd egentlig.. Mister alt turbotrykk kjennes det ut som når den stopper opp sånn. Har jo såklart ikke somla meg til å koble opp trykkmåler enda Men bilen dumper forøvrig når jeg slipper gassen på feks 5000rpm, så noe luft må det jo være der Orginalresirken er forsåvidt bytta med en Forge-sak. Oppdatering; A4'en sto hos Egil på ES Tuning i dag, og han hadde testa og vært ute og kjørt litt men ikke funnet ut så mye desverre.. Ett defekt gass-spjeld gjorde det vanskelig å komme med noe konklusjon. Så ligger an til at ett nytt VDO-spjeld til 3700,- må handles inn, så fremt ingen har noe liggende Først DA kan vi kanskje finne ut, om jeg er så heldig og må handle LMM.. Bra man har kvinnfolk i slike tider! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet August 10, 2006 Hvordan går det med doningen da Rune ? Ser du kjører rundt i kassebil om dagen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet August 10, 2006 Hvordan går det med doningen da Rune ? Ser du kjører rundt i kassebil om dagen.. Står fremdeles på ES Tuning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet August 10, 2006 Står fremdeles på ES Tuning Ikke funne ut noe enda ? Bra du har Ekspressus bil da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet August 10, 2006 Ikke funne ut noe enda ? Bra du har Ekspressus bil da.. Noe du kan be mekanikeren din og sjekke er kammkjedestrammeren din. sitter under toppdekselet mot torpedo veggen. hender denne kødder og den skal være med og justere opp opningstiden/lukketid på kamaksler. enten kan den ha tannet over eller rett og slett defekt.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet August 10, 2006 Vært innom så vidt og plaga Egil på ES i kveld nå, ser kanskje ut til at det løste saken å bytte gass-spjeld.. Skulle se litt mere på det i kveld/i morra.. Fortsettelse følger! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet August 10, 2006 Vært innom så vidt og plaga Egil på ES i kveld nå, ser kanskje ut til at det løste saken å bytte gass-spjeld.. Skulle se litt mere på det i kveld/i morra.. Fortsettelse følger! Det høres bra ut Rune.. Får bli me på en liten prøvetur når du har fått årna d da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet August 20, 2006 Gass-spjeldet ble bytta, og bilen så ut til å fungere ganske greit.. ..enn så lenge.. Til høyre i bildet, trykk-slange.. Til venstre, eksosmanifold.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet August 21, 2006 Den slangen på bildet, hvor går den imellom? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet August 21, 2006 Den slangen på bildet, hvor går den imellom? Mellom turbo og boostcontroller.. Ble litt lekkasje gitt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet August 30, 2006 DA, fungerer faen meg djævelskapen! Konklusjonen ble vel at det var gassspjeldet som var synderen. Typisk at den begynte å slure på clutchen istedet nå da Menmen.. Motoren går iaffal reint, og fikk også tona rutene nå før jeg dro på ACR. Stor takk til ES Tuning og Egil for masse tålmodighet og god service 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet August 30, 2006 Bra at bilen funker optimalt nå da,bare cluych bytte igjen Btw: Hvilken turbo etc har du? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet August 30, 2006 Bra at bilen funker optimalt nå da,bare cluych bytte igjen Btw: Hvilken turbo etc har du? Clutch, eksos og bremser igjen.. Har forsåvidt bremser liggende. Men ser tusenlappene suse av gårde på den clutchen Kjører på GT2X Står forøvrig info på bilprofilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet August 30, 2006 Clutch, eksos og bremser igjen.. Har forsåvidt bremser liggende. Men ser tusenlappene suse av gårde på den clutchen Kjører på GT2X Står forøvrig info på bilprofilen Samme snurra som skal inn i min nå det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet September 1, 2006 ble plaga med det samme forrige helg på tur til acr..var bom stopp på 5000omdr...=( fikk lest av feillager, n75 ventilen var synderen, bytta den her om dagen, og nå går den normalt under kjøring, men hvis jeg ruser den på tomgang, så kuttr den på ca 4500omdr...=( Og gasspjeldet til min koster 5100,-....blæh!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet September 15, 2006 Ser ut til at jeg ikke er alene om dette problemet. Har samme dritten på min og. Kutter over 4000omd. men bare på tomgang. Bilen går ikke som den skal når jeg kjører heller. Har skifta alt av deler på min også. Er det en kjent feil på gasspjeldet? "litt" surt å kjøpte nytt for så å finne ut at det ikke var gåen likevell... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet September 20, 2006 Har samme problem på min 1.8t.. Har prøvd det aller meste nå; lmm, n75, plugger coiler, styringen til coilene, nytt filter, lambda etc.. ingen feil på VAG-COM, men bynner å lure på om det er den orginale resikrventilen spm lager krøll! Den dumper nemlig bare innimellom og alt fungerer perfekt helt til motoren bliir varm!? Enten det eller tett cat.. Til opplysning har 2 merkeverksteder prøvd seg, uten resultat Her nevner du noe interessant som jeg ikke kan se at andre har påpekt; nemlig at det funker perfekt inntil motoren er kjørt varm. Nå ser det ut til at Runes problem løste seg ved bytte av gasspeld. Ble dette sjekket på din bil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet September 20, 2006 Ser ut til at jeg ikke er alene om dette problemet. Har samme dritten på min og. Kutter over 4000omd. men bare på tomgang. Bilen går ikke som den skal når jeg kjører heller. Har skifta alt av deler på min også. Er det en kjent feil på gasspjeldet? "litt" surt å kjøpte nytt for så å finne ut at det ikke var gåen likevell... Gass-spjeldet er kjent for å streike etter passerte 180kkm visstnok.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet September 20, 2006 Gass-spjeldet er kjent for å streike etter passerte 180kkm visstnok.. Er det noe forskjell på om bilen har El.styring eller wire på gassen? så surt å skulle gamble med 5000kr... er tysklandsbestillig og da kan det ikke returneres visst nokk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet September 20, 2006 Er det noe forskjell på om bilen har El.styring eller wire på gassen? så surt å skulle gamble med 5000kr... er tysklandsbestillig og da kan det ikke returneres visst nokk Er forskjell ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet September 20, 2006 Er forskjell ja.. dvs. at det er lita sannsynlig at spjeldet er gåent, når jeg har wire.styring.? Jeg har cruise-controll. styringen til denne ligger seff. i gasspjeldet. Cruisen driver å kobler ut når jeg skal bruker den. tenke bare at dette kunne henge sammen med at jeg også har problem med at motoren sperrer på turtall. og går dårligere en den skal gjøre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet September 21, 2006 Her nevner du noe interessant som jeg ikke kan se at andre har påpekt; nemlig at det funker perfekt inntil motoren er kjørt varm. Nå ser det ut til at Runes problem løste seg ved bytte av gasspeld. Ble dette sjekket på din bil? Ble kjørt diagnose på dette, og grunninnstilt på nytt, uten at d ble noe bedre.. Har tenkt og fundert lenge på dette nå og bynner å lure på om det i mitt tilfelle kan være catalysatoren eller en av pottene som er nesten helt tett? Noen som har en formening om dette? Ble nemlig frakjørt av en 1.9 tdi hær forleden og han sa han bare såvidt ga på i 5.gir.. Nå har han powerbox tingtang da, men allikevell! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...